نماینده مجلس: خزر در صورت انتقال آب به سمنان، مانند دریاچه ارومیه می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,  نماینده مجلس
استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان و یزد به لحاظ مشکلات آبی در شرایط به مراتب حادتری نسبت به سمنان بوده و این موضوع بارها توسط کارشناسان مطرح شده است. 

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: خزر در صورت انتقال آب به سمنان، سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه پیدا می کند.

 

ولی‌الله نانواکناری در گفت گو با ایسنا با انتقاد از عملکرد دولت در توجه ویژه به یک استان در مورد بحران آب، اظهار کرد: دولت باید با نگاه عادلانه به تمام استان های کشور با توجه به پدیده خشکسالی و کم آبی، در این خصوص چاره اندیشی کرده و از نگاه تبعیضی پرهیز کند.

 

وی با یادآوری این که رئیس جمهور متعلق به یک استان خاص و زادگاه خویش نیست، تاکید کرد: استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان و یزد به لحاظ مشکلات آبی در شرایط به مراتب حادتری نسبت به سمنان بوده و این موضوع بارها توسط کارشناسان مطرح شده است.

 

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از دریای خزر را اقدامی کارشناسی نشده و غیر مسئولانه خواند و افزود: نمایندگان استان ‎های گیلان، مازندران و گلستان در مجلس به کرات نسبت به این مطالبه ریاست جمهوری، اعتراضات هم جانبه ای را مطرح کرده و طی جلسات گوناگون با وزیر نیرو با بیان استدلال‌ها و دلایل محکم خواستار توجه بیشتر به این موضوع شدند.

 

نانواکناری به تجربه و سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح مشکلات محیط زیستی جبران ناپذیری را برای استان های شمالی در پی خواهد داشت.

 

وی با پیشنهاد انتقال آب از دریاهای آزاد تاکید کرد: قطعا استفاده از دریاهای آزاد مضرات و مخاطرات زیست محیط به مراتب کمتری نسبت به دریاچه خزر دارد مضاف بر اینکه مشکلات آبی استانهای جنوبی و مرکزی نیز از این طریق مرتفع خواهد شد.

 

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع در سال گذشته نیز مطرح شده و نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان دربرابر آن ایستادگی کردند، اظهار کرد: در سال جاری نیز شاهد همدلی نمایندگان این استان ها بودیم و انتظار می‌رود با این اقدامات و جلوگیری از انتقال آب دریای مازندران، در آینده شاهد توسعه پایدار در شمال کشور باشیم.

 

نانواکناری با بیان اینکه مردم استان‌های شمالی نسبت به انتقال آب دغدغه داشته و عکس العمل نشان خواهند داد مسئولین کشور را مخاطب قرار داد و گفت: یقینا مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که موضوع انتقال آب از خزر اقدامی غیرکارشناسانه بوده و بر آن با صداقت صحه خواهند گذاشت.

 

وی در بخش دیگری از گفت‏ وگو در مورد اختصاص منطقه آزاد در مازندران گفت: این لایحه از طرف دولت تقدیم مجلس و با نظر مساعد مواجه شد اما شورای نگهبان به آن رای منفی داد.

 

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی عدم موفقیت طرح پیشنهادی را مربوط به تجربه و پیشینه نامطلوب ایجاد مناطق آزاد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: لزوم نگاه کارشناسی در این مورد ضروری است و نمی توان تمام مناطق مستعد کشور را به عنوان منطقه آزاد معرفی کرد.

 

این مقام مسئول انتخاب یک منطقه آزاد مناسب برای مازندران را موثر توصیف و تاکید کرد: منتظر بررسی و مطالعه در مورد توافق بر روی یک منطقه مناسب برای مازندران و معرفی آن در سال آینده به دولت هستیم.

 

نماینده فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع پیشنهاد سه منطقه آزاد در مازندران با محوریت صنعت، تجارت و گردشگری اشاره و اظهار کرد: بندر امیر آباد به عنوان منطقه صنعتی تجاری، فریدونکنار تحت عنوان منطقه تجاری و گردشگری و نوشهر نیز به عنوان منطقه گردشگری در دستور کار قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------