آخرین وضعیت مصدومان حادثه دانشگاه آزاد/هنوز تعداد دانشجویان قطع عضو شده مشخص نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, حادثه دانشگاه آزاد
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حضور و استقرار نمایندگان این دانشگاه در بیمارستان‌های امام خمینی، رسول اکرم(ص)، عرفان نیایش و شریعتی و سعی بر پیش نیامدن اخلال در پروسه درمانی مصدومان، گفت: با توجه به شهرستانی بودن برخی مصدومان، جلسه‌ای پیرامون چگونگی برگزاری مراسم تشییع و ... تشکیل داده شده و تصمیمات آن از سوی دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اعلام خواهد شد. 

محسن نفر در گفت‌وگو با  ایسنا با بیان اینکه ۱۶ مصدوم در دانشگاه امام خمینی(ره)، ۶ مصدوم در بیمارستان رسول اکرم(ص)، ۳ مصدوم در بیمارستان عرفان نیایش و ۳ نفر در بیمارستان شریعتی بستری هستند، تشریح کرد: از بیمارستان امام خمینی(ره) تا به این لحظه ۷ نفر بهبود پیدا کرده و مرخص شده‌اند؛ بقیه هنوز بستری بوده و یکی از مصدومان، بنا بر درخواست خودشان، به بیمارستان عرفان منتقل شده‌اند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه یک نفر از ۶ مصدوم بستری در بیمارستان رسول اکرم(ص) فوت کرده و بقیه نیز تحت درمان قرار دارند. در بیمارستان عرفان نیایش نیز یک نفر فوت کرده و دو نفر تحت درمان هستند؛ در بیمارستان شریعتی نیز یک نفر از ۳ نفر فوت نموده و ۲ نفر دیگر تحت درمان هستند.

 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مجموع فوتی‌های این حادثه تاکنون ۱۰ نفر بوده است، افزود: تعداد زیادی از مصدومان در ICU بوده و وضعیت خوبی ندارند؛ بنابراین ابتدا باید وضعیت آن‌ها به ثبات برسد تا بعد بتوان در مورد مسائلی همچون آمار مصدومان دچار قطع عضو و ... نظر داد.

 

نفر در خصوص مجهول‌الهویه بودن ۲ مصدوم، اظهار کرد: در حال حاضر مصدوم بدون اسمی وجود ندارد و اسامی همه مصدومان اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از جلسه مهم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تصمیم‌گیری‌ها برای مراسم تشییع جنازه و ... خارج شده است، اعلام کرد: برخی قربانیان شهرستانی و برخی تهرانی هستند؛ در حال حاضر تیم‌های مختلف خانواده‌ها را در جریان امور قرار داده و تصمیمات گرفته شده در این خصوص از سوی دکتر کلانتری اعلام خواهد شد.

 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در همه بیمارستان‌ها حضور داشته و پیگیر وضعیت هستند. همچنین اگر لازم باشد انتقال مصدومان به بیمارستان‌های دیگر صورت گیرد، در این زمینه اقدام خواهیم کرد و تمام سعی ما بر این است که اخلالی در روند درمان صورت نگیرد.

 

نفر در پایان در خصوص تحویل گرفته نشدن دو پیکر از سوی خانواده‌ها، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بنده پیگیر وضعیت مصدومان هستم و از این موضوع اطلاعی ندارم؛ دکتر کلانتری در خصوص آمار مربوط به پزشکی قانونی پاسخ‌گو خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------