میرزایی نیکو: حقوق شهروندی باید جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, میرزایی نیکو
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در زمینه حقوق شهروندی مطالب زیادی وجود دارد و بخش های مرتبط بر روی آن کار کرده اند، اکنون باید این حقوق جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند. 

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت تبیین حقوق شهروندی در جامعه بیان کرد: معاون حقوقی رئیس جمهور در زمینه حقوق شهروندی اقداماتی انجام دادند و مجموعه ای نیز تحت حقوق شهروندی ارائه کردند و آقای روحانی نیز آن را رونمایی و ابلاغ کرد. اما واقعیت این است که حقوق شهروندی باید سه بعد را دربرگیرد. یکی اینکه این حقوق شهروندی باید در خانواده ها و در بین مردم دیده می شد و دیگری مردم و تمام بخش ها به خوبی از این حقوق آگاه می شدند و از سوی دیگر این حقوق مراحل قانونی خود را طی می کرد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه حقوق شهروندی مطالب زیادی وجود دارد و بخش های مرتبط بر روی آن کار کرده اند و اکنون باید این حقوق جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند. برای این که حقوق شهروندی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند بخشی از آن به مجلس باز می گردد و عمده آن نیز تحت عنوان حفظ قانون اساسی، که بخش های مهم آن به حقوق مردم اشاره دارد بر عهده دولت است که از نظر من کوتاهی شده است.

 

میرزایی نیکو در ادامه با اشاره به ضرورت ورود رسانه ها در فرهنگ سازی در زمینه حقوق شهروندی، بیان کرد: رسانه ها باید این حقوق را روشن و شفاف سازند تا مردم نسبت به آن آگاه بشوند و بدانند که حقوق شهروندی صرفا حقوق ابتدایی که آن ها در سر دارند نیست. مردم باید بدانند در مسائل فرهنگی، آسیب های اجتماعی و فضای مجازی جایگاه حقوق شهروندی کجاست. ما امروز در فضای مجازی شاهد تهمت ها، دروغ ها و افتراهایی هستیم که حتی نمی‌شود آن ها را پاک کرد.

 

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس تصریح کرد: از نظر بنده علت اینکه مردم حقوق شهروندی را دنبال نمی کنند این است که در همه جا به در بسته می خورند و هرچه بر این در می کوبند یا در بازنمی شود و یا کسی نیست در را باز کند و یا اصلا دری وجود ندارد. امروز بخشی از مردم به دلیل دردسرهایی که برای آن ها به وجود می آید از حقوق خود می گذرند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما در تبیین حقوق شهروندی بیان کرد: این دو نهاد نقش اساسی را در تبیین حقوق شهروندی دارند. آموزش و پرورش گام هایی در این زمینه برداشته است. اما صدا وسیما به جز ترویج ناامیدی در جامعه اقدامی در این جهت انجام نمی دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------