ماجرای بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی قزوین و ۵ متهم دیگر چیست؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بازداشت
بعد از بازداشت سرپرست میراث فرهنگی هرمزگان و اتهاماتی که به مدیرکل میراث و گردشگری گیلان وارد شده بود، این روزها شاهد بازداشت مدیرکل میراث قزوین و ۵ نفر دیگر بودیم.از قرار معلوم دلایل این بازداشت اتهامات مالی بوده است.

به گزارش ایلنا، درحالی که روز گذشته خبرها از بازداشت مدیرکل و برخی کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین حکایت داشتند، روابط عمومی کل سازمان میراث فرهنگی از این امر اظهار بی‌اطلاعی کرد و از قرار معلوم هنوز نیز اطلاع دقیقی از چرایی بازداشت مدیرکل میراث قزوین در دست ندارد.

 

در این میان براساس برخی شنیده‌ها عنوان می‌شد که تعدادی از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پی مرمت و تعمیر یکی از بناهای تاریخی، برخی عتیقه‌های موجود را در منازل خود پنهان کرده بودند،‌ از این رو سازمان بازرسی کشور درصدد پاسخ‌خواهی از مدیرکل میراث فرهنگی قزوین برآمده است.

 

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که محمد قاسمی (دادستان عمومی و انقلاب قزوین) عنوان کرده است:  برخی از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به عنوان متهم توسط دستگاه‌های نظارتی از چندین ماه قبل تحت نظر بوده‌اند.

 

به گفته او، تبانی در معاملات دولتی، تضییع حقوق بیت‌المال و جعل اسناد دولتی ازجمله اتهاماتی است که به این افراد زده شده است. متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، ۶ نفر هستند که از ماه‌ها پیش تحت مراقبت دستگاه های نظارتی قرار داشتند.

 

البته روابط عمومی دادگستری قزوین نیز درخصوص اتهامات وارده به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به ایلنا گفت: چند تن از کارکانان سازمان میراث فرهنگی قزوین برای ارائه پاره‌ای از پاسخ‌ها فراخوانده شده‌اند و همچنان در بازداشت هستند. این اتهامات در حوزه مالی است و تا اتمام پرونده و مشخص شدن اصل ماجرا چیز دیگری نمی‌توان عنوان کرد.

 

روز گذشته در ارتباط با پرونده یاد شده که براساس گزارش بازرسی کل استان قزوین به دستگاه قضا تشکیل شده است، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، معاون مالی و اداری این دستگاه و همچنین یکی از کارمندان این اداره کل بازداشت شدند.

 

در مهرماه سال جاری نیز شاهد بازداشت اشکان مختاری (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان) به همراه سه نفر دیگر در این اداره‌ (معاون اداره‌کل، سرپرست یکی از ادارات شهرستان و مسئول دفتر مدیرکل) از سوی یک نهاد امنیتی بودیم.

 

سال گذشته نیز رضا علیزاده (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان) به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال بازداشت شد. محمد روشناسان (مدیرکل بازرسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در خصوص دلایل بازداشت او عنوان کرده بود: علیزاده در دوران مدیریت خود از مجموع ۱۶ مورد کمپینگ‌ها، ۵ مورد واگذاری در رودسر، املش، قلعه رودخان، رودبار و چولاب رشت داشته که بعد از ایراد بازرسی کل کشور، موضوع ابهام قانونی در واگذاری بوده است. پیشنهاد ما این بوده که با توجه به ایرادات سازمان بازرسی کل کشور، تا تعیین تکلیف نهایی، اعاده به وضع سابق شود و به طور طبیعی، زمانی که دوستان ورود کردند و امکانات را پس گرفتند، اعاده به وضع سابقه انجام شد. نمی‌دانم چرا همکاران قضایی در استان این نوع برخورد را در پرونده‌ای که اصلاً اینقدر حاشیه نبایستی ایجاد می‌کرد و به سادگی بسته می‌شد، داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------