حناچی : تلاش می‌کنیم دوچرخه ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, حناچی
شهردار تهران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از‌ عوامل آلودگی هوای تهران مربوط به تردد خودروها است، گفت: تلاش می کنیم دورچرخه های ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم. 

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه برگزاری کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فشار خون و دیابت نوع 2 از موضوعاتی است که برخی از شهروندان تهرانی به آن مبتلا هستند و 70 درصد از‌ آلودگی هوای تهران مربوط به خودروها است و براساس آمار 40 درصد مربوط به خودروهای شخصی است.

 

وی افزود: اگر همه این موارد را کنار هم بگذاریم قطعا پیاده‌روی و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بویژه مترو، بهترین راهکار برای شهر و شهروندان خواهد بود که البته باید تحرک نیز به آن بیفزاییم.

 

شهردار تهران ادامه داد: اگر این جمعی که امروز حضور پیدا کرده‌اند در هفته‌های آینده نیز بیشتر شوند قاعدتا ما نیز تمهیداتی برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری فراهم خواهیم کرد.

 

حناچی افزود: بنده از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خواسته‌ام مسیرهای جدیدی برای تردد دوچرخه‌سواران شهر تهران فراهم کنند که در حال حاضر بلوار کشاورز و کریم‌خان این شرایط را دارند و در ادامه ایرانشهر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

 

حناچی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهروندان در راستای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت گفت: با تولیدکنندگان دوچرخه وارد مذاکره شده‌ایم و باید از آنها کمک بگیریم. این اتفاق مهم می‌تواند در راستای توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران موثر باشد. البته در این زمینه نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم دوچرخه با قیمت مناسب را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار بدهیم.

 

شهردار تهران گفت: البته یکی دیگر از تمهیدات این است که ما حمایت لازم از تولیدکنندگان دوچرخه در کشور داشته باشیم که در بحث دوچرخه‌های باطری‌دار یکی از مشکلات قیمت بالای باطری‌های مصرفی در اینگونه دوچرخه‌ها است که البته تولید آن در کشور آغاز شده اما باید توسعه پیدا کند. ما باید به سمت موتورها، دوچرخه‌های برقی برویم و آنها را جایگزین موتورهای کاربراتوری کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت شهری بنایی برای پرداخت یارانه در راستای خرید دوچرخه برای شهروندان دارد یا خیر گفت: به صورت یارانه‌ای برنامه‌ای نداریم اما تلاش می‌کنیم دوچرخه ارزان‌قیمت را در اختیار مردم قرار بدهیم و یا به شکل دیگری به سازنده‌ها و تولیدکنندگان کمک کنیم.

 

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد یارانه بخش سوخت در خصوص توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران هزینه شود یا خیر ادامه داد: اگر این اقدام باعث کاهش آلودگی هوا باشد احتمال استفاده آن وجود دارد.

 

حناچی در ادامه با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این جلسه به بحث استفاده از فاینانس در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی اشاره شد.

 

وی همچنین درخصوص لایحه بودجه 98 کشور گفت: اصل قضیه این است که بخشی از مالیات‌های محلی و عوارض برای خدمات شهری باید مدنظر قرار بگیرد و ما باید آن را بپذیریم و ربطی به بودجه ندارد، چرا که این بودجه ساری و جاری در شهرداری‌ها در سطح کشور است و ربطی به بودجه سالانه دولت ندارد و شهرداری‌ها از محل درآمد هزینه‌ها باید کمک کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------