متقاضیانی که کارت هوشمند ملی آنها صادر شده، مراجعه کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کارت هوشمند ملی
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۶ صادر شده بود و برای دریافت آن مراجعه نکردند، سریال کارت ملی قبلی آنها باطل شده و باید برای دریافت کارت جدید خود مراجعه کنند. 

 سیف الله ابوترابی در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد که مدت هاست کارت هوشمند ملی آنها صادر شده است و متاسفانه برای دریافت آن مراجعه نکرده اند سریال کارت آنها برای گرفتن خدمات باطل شده است و باید هرچه زود تر برای دریافت کارت خود به دفاتر پیشخوانی که اقدام به ثبت نام کرده اند، مراجعه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمام افرادی که امسال درخواست کارت هوشمند ملی کرده‌ و مرحله تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند، می توانند بر اساس اصلاحات انجام شده، کارت خود را دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد: برای تمدید مهلت دریافت این کارت ها برنامه ای نداریم و افرادی که فاقد کارت هوشمند ملی هستند، باید هر چه زودتر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند و این زمان را به پایان سال موکول نکنند.

 

ابوترابی ادامه داد: ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند که هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند. بیش از ۱۹۰ دستگاه به صورت برخط و همچنین ۲۰۰ هزار نقطه با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند که استعلام های هویتی را از این طریق دریافت می‌کنند.

 

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت صادر شده است و از این تعداد تاکنون کارت های بیش از ۴۴ میلیون نفر ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.

 

وی ادامه داد: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

 

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

 

کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

 

حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------