46 باند سارقین حرفه ای پایتخت منهدم شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فرمانده انتظامی تهران بزرگ
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در ششمین مرحله از طرح مبارزه با سارقین حرفه ای و فراری توسط پلیس آگاهی در هفته جاری 46 باند سارقان در پایتخت منهدم شد. 

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی افزود: در این طرح 193 مجرم دستگیر که 62 نفر از آنها سرقت به عنف داشتند و تا این لحظه به 680 فقره سرقت در قالب 17 باند اعتراف کردند.

 

وی ادامه داد: 34 نفر از این سارقین به 175 فقره سرقت از منازل و مغازه ها اعتراف کردند.

 

رحیمی گفت: 69 نفر در قالب 16 باند سرقت خودرو، وسایل خودرو و موتور سیکلت به هزار و 340سرقت اعتراف کرده اند.

فرمانده پلیس تهران بزرگ اظهار داشت: تمام 193 سارق به 2هزار و 275 سرقت اعتراف کرده اند.

رحیمی ادامه داد: 126 نفر از این سارقین دارای سوابق متعدد دستگیری و زندان هستند.

 

* کشف 5میلیارد تومان کالای قاچاق

وی افزود: چندین محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی 5میلیارد تومان از 17 نفر کشف شد که می توان به 10تن پوشاک، 650 توپ پارچه اشاره کرد.

 

فرمانده پلیس تهران بزرگ گفت: در یکی از سرقت های شاخص یک باند پنج نفره از یک منزل در شمال شهر تهران مبلغ 70میلیارد تومان طلا، پول و اشیای قیمتی به سرقت رفت.

 

* شناسایی پاتوق سارقین

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین از یک باند گوشی قاپ نیز 460 دستگاه انواع گوشی همراه کشف و ضبط شد.

 

وی گفت: کشف مکان های تجمع سارقین در دستور کار پلیس قرار دارد که برای اولین بار 31 قهوه خانه که پاتوق این سارقین بود مورد هجوم پلیس قرار گرفت و 7 نفر سارق دارای سابقه های متعدد کیفری دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه مبارزه با دلالان ارز به صورت جدی ادامه دارد افزود: در 2طرح قبلی پلیس 70نفر از دلالان ارز دستگیر شدند و به سوابق آنها رسیدگی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خرید و فروش ارز فقط از طریق صرافی های مجاز و بانک مرکزی قانونی بوده و تقریبا تمام صرافی های غیر مجاز پلمپ و یا این صرافی ها توسط مالکان آنان تعطیل شده است.

 

*کشف 15 تن مواد محترقه

رحیمی با اشاره چهارشنبه آخر سال نیز گفت:با کسانی که اقدام به واردات مواد محترقه دستی و غیر مجاز می کنند برخورد می شود و ماموران سه اداره پلیس امنیت، آگاهی و پیشگیری تاکنون توانسته اند چندین انبار که بیش از 15 تن مواد محترقه در آنجا نگه داری می شد را کشف کنند.

 

وی ادامه داد: اگر واحد های صنفی اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز داشته باشند نیز با آن واحد صنفی برخورد قاطع خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------