وزیر آموزش ‌و پرورش: معاونت تربیت بدنی در ساختار جدید ادغام نمی‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش ‌و پرورش
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به سیاست دولت در چابک‌سازی سازمانی گفت: به آموزش‌وپرورش اجازه داده شد که معاونت تربیت‌بدنی و سلامت همچنان به‌عنوان یک معاونت باقی بمانند و ادغامی در این شاخه از آموزش ‌و پرورش انجام نشود. 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با اشاره به دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی اظهار کرد: با همت همکارانم در وزارت آموزش‌ و پرورش و همراهی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته است سیر تکامل خودش را طی کند و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

 

وی افزود: وقتی صحبت از آموزش عمومی و مدرسه می‌شود، منظور محلی است که دانش آموزان در آن زندگی کردن را تمرین کنند که چگونه در زندگی فردا در موقعیت‌های مختلف اقدام کنند و امروز تعریفی که از مدرسه می‌شود، چنین مکانی است.

 

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به تعریف مدرسه در سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: مدرسه مکانی است که در آن باید امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا شکل بگیرد و دانش آموزان زندگی کردن را تمرین کنند البته در حال حاضر مدارس با وضعیت مطلوب فاصله‌ دارند و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مدرسه، نشاط و سرزندگی و امید به آینده است و خستگی و کسالت اصلی‌ترین دشمن نشاط در دانش آموزان است.

 

بطحایی تصریح کرد: برای اینکه تاب‌آوری دانش آموزان را در شرایط سخت بالا ببریم باید سرزندگی و نشاط  که عامل مهمی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی در نظام آموزش عمومی است را ارتقا دهیم.

 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس، تربیت‌بدنی است، گفت: جای تأسف است که در اخبار می‌خوانیم و مشاهده می‌کنیم که نوجوانی درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود . برای پیشگیری از این حوادث باید در مدارس توجه زیادی به مؤلفه‌های نشاط - که ورزش است - بشود البته این‌ها در آموزه‌های تربیت اسلامی ما وجود دارد اما به‌طور مطلوب به آن پرداخته نمی‌شود.

 

وزیرآموزش‌ و پرورش افزود: رنگ لباس‌های دانش آموزان در مدارس به‌گونه‌ای باشد که نشاط را به مدارس بیاورد چراکه روانشناسی رنگ‌ها بر اثربخشی یادگیری تأثیر می‌گذارد و این‌ها حلقه‌های مفقوده‌ای است که به دلیل غفلت از آن‌ها اثر بخشی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی کم شده است.

 

بطحایی اضافه کرد: رویکرد آموزش‌ و پرورش، توسعه و ترویج مؤلفه‌های مؤثر نشاط و شادابی ازجمله ورزش است و خوشبختانه با تلاش همکاران در سال‌های اخیر، فرصت تربیت‌بدنی در مدارس فراهم‌ شده است و با وجود همراهی وزارت ورزش باز هم نیاز است تا همکاری‌ها با آموزش‌ و پرورش بیشتر باشد تا ورزش دانش‌آموزی توسعه پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌ها درآموزش‌ و پرورش، ورزش قهرمانی وکشف استعدادها است، اظهار کرد: آنچه برای ما در کنار ورزش قهرمانی بسیار اهمیت دارد ورزش همگانی است و از منظر تربیتی باید نگاه به فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت باشد.

 

بطحایی اضافه کرد: برای ما مهم است دانش‌آموزانی که دارای استعدادهای ورزشی برتر هستند با نام‌آوران ورزشی در اردوهایی شرکت کنند و از اخلاق و رفتار آنان الگوبرداری کنند و ان‌شاءلله بتوانیم بیش از گذشته درزمینه ورزش همگانی و قهرمانی مؤثر باشیم همچنان که رتبه ایران در المپیک جوانان از رتبه ۲۶ در سال ۲۰۱۰ به رتبه ۷ در سال ۲۰۱۴ ارتقا پیدا کرده است.

 

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، مهرزاد حمیدی - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش- نیز در این مراسم با اشاره به تأسیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سال ۱۳۷۹ اظهار کرد: همزمان با فعالیت‌های حوزه ورزش دانش‌آموزی بود که فدراسیون‌های ورزشی صنفی شکل گرفت و کمیته المپیک و سازمان ‌تربیت‌بدنی به تأسیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی رسمیت بخشید و این فدراسیون تشکیل شد.

 

وی افزود: ورزش دانش‌آموزی نظام استعدادیابی یکپارچه و سراسری را آغاز کرده است و المپیادهای دانش‌آموزی در حوزه ورزش دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات با نظم و انضباط و محاسبه‌شده، ۴ و نیم میلیون دانش‌آموز را غربال می‌کند.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه غربالگری را رقم‌زده است، گفت: در سنوات گذشته فدراسیون‌های ورزشی بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز نخبه را به سیستم ورزش خود مرتبط کرده‌اند و در حال حاضر مدیران مدارس مدعی انجام مطلوب فعالیت‌های ورزشی شده‌اند و از دبیران ورزش در این خصوص مطالبه  و البته از آن‌ها حمایت هم می‌کنند.

 

حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی دارای مجمع و هیئت و استقلال مالی فدراسیون در موافقت‌نامه بودجه پیش‌بینی‌شده است و در ۷۲۰ منطقه آموزشی دبیران تربیت‌بدنی داوطلبانه فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش آمادگی دارد که ظرفیت‌ها را در جهت توسعه نظام استعدادیابی ورزش کشور پیش ببرد، اظهار کرد: در کسب مقام در سه دوره المپیک نوجوانان روند صعودی خوبی داشته‌ایم و این ارتقا نشان می‌دهد که ورزش دانش‌آموزی در مسیر درستی قرارگرفته است و تلاش می‌کنیم که ورزش ملی را کمک کنیم و همکاری‌ها توسعه پیدا کند تا استعدادیابی در مسیر ترقی مغفول نماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------