محل گسل‌های شهر تهران تعیین شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,گسل‌های شهر تهران
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مشخص شدن محل دقیق قرار گرفتن گسلهای تهران خبر داد. 

 به گزارش مهر، محمد شکرچی زاده در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول تدوین مقررات ملی ساختمان و ویرایش آئین نامه ۲۸۰۰ (مقررات ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله) است، گفت: نیمی از مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید شده و مابقی نیز تا ابتدای سال آینده تکمیل و منتشر خواهد شد. همچنین ویرایش چهارم آئین نامه ۲۸۰۰ به پایان رسیده و ویرایش پنجم آن نیز آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: در پی زلزله استان کرمانشاه متوجه شدیم در آئین نامه ۲۸۰۰ توجه کافی به اجزای غیرسازه ای در ساختمان مانند دیوارها و نماها نداشته ایم که با دستور وزیر راه و شهرسازی این اتفاق در ویرایش جدید ۲۸۰۰ دیده شده و طی روزهای آینده، بخش جدیدی به عنوان پیوست ششم آئین نامه ۲۸۰۰ منتشر خواهد شد.

 

شکرچی زاده از تهیه محل دقیق گسل در شهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و با اشاره به مقاوم نبودن بیمارستان ها در برابر زلزله گفت: زلزله استان کرمانشاه نشان داد که بیمارستان ها در برابر زلزله رفتار مناسبی ندارند و نه تنها نتوانسته اند به مداوای مصدومان زلزله بپردازند بلکه مجبور شدند تا مصدومان را از بیمارستان جابجا کنند. از این رو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آمادگی دارد تا وضعیت کلی بیمارستان ها را بررسی و برای افزایش تاب آوری آنها برنامه ریزی کند.

 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص انجام برخی موازی کاری ها در زمینه تحقیقات پروژه های عمرانی همزمان در این مرکز و سایر مراکز تحقیقاتی دیگر، گفت: تاکنون انجام طرح های مطالعاتی پروژه های عمرانی به مرکز تحقیقات واگذار نشده و این مرکز بیشتر به انجام مطالعات کلی و عمومی در بخش های حمل و نقل مسکن و شهرسازی می پردازد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------