بطحائی: دکتر عاملی مسایل جهانی را با نگاه دینی و واقع بینانه تحلیل می‌کند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, بطحائی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دکتر عاملی مسایل جهانی را با نگاه دینی و واقع بینانه تحلیل می کند، گفت: تلاش زیادی برای استفاده از توانمندی دکتر عاملی در بخشی از مدیریت آموزش وپرورش کردم که متاسفانه این امکان حاصل نشد. 

به گزارش ایسنا، دکتر بطحائی در مراسم معارفه دکتر سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تودیع دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر سابق این شورا که در تالار سوره حوزه هنری در حال برگزاری است، به بیان برخی مشکلات شورا به ویژه دبیرخانه شورا اشاره کرد و گفت: یکی از دشوارترین و سخت‌ترین کارهایی که از وظایف ذاتی شورا به شمار می‌رود رسیدن به یک اتفاق نظر مشترک در موضوعی که محل اختلاف است که این کار بسیار دشوار است. در واقع رسیدن به یک جمع‌بندی در خصوص موضوعی که طرفین اختلاف نظرهای زیادی دارند نه به صورت ۱۰۰ درصد بلکه در حد قابل قبول کار بسیار دشوار به شمار می‌رود. به طوریکه این امر گاهی اوقات با دلخوری افراد همراه می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر مخبر دزفولی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به پشتوانه تجربه طولانی در این حوزه بر اشراف موضوعی به مباحث مختلف در حوزه وظایف و ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و اطلاعات وسیعی که ایشان از پیشینه مباحث و موضوعات داشتند، مهارت لازم را در بحث‌های مربوط به شورا را داشتند و انصافا نیز موفق‌ترین افرادی بودند که به راحتی می‌توانستند با کمترین هزینه و دلخوری به جمع‌بندی در مباحث برسند. در واقع با وقت گذاری‌های فراوانی که توام با حسن خلق و صبوری بود، توانستند وظایف خود را به خوبی انجام بدهند.

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: طی یک سال و اندی که در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنم و همچنین در جلسات پیش از این نیز افتخار حضور در جلسات مختلف با دکتر مخبر داشتم محاسن و توانمندی‌های ایشان را در حوزه کاری به کرات دیدم. در واقع مطالعات دانشگاهی دکتر مخبر در حوزه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه‌های علوم انسانی و فرهنگ زبانزد است. شاید این درایت ایشان بود که در حوزه‌های مختلف علوم انسانی علی رغم سن کم که البته بیشتر منظورم به ۱۲ سال پیش ایشان تاکید می‌کنم. شیخوخیت خاصی در بین مسئولان داشت و در جمع‌بندی کردن نظرات تبحر خاصی داشت.

 

دکتر بطحائی در خصوص دکتر عاملی نیز گفت: من در آغاز روزهای حضور خود در وزارت آموزش و پرورش درخواست مساعدت و همکاری دکتر عاملی در یکی از بخش‌های وزارتخانه را داشتم تا از حضور ایشان در حوزه‌های مختلف استفاده کنم و چند جلسه‌ای که در خدمت ایشان بودم. دکتر عاملی در مسائل مختلف فرهنگی تبحر خاصی داشت و نگاه تیزبینانه و هوشمندانه او به ویژه در فرآیندهای انجام کار و یافتن گره‌ها و مشکلات و همچنین پشتوانه قوی برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها داشتند، دکتر عاملی علی رغم بضاعت و توان علنی بسیار بالایی که دارد آنچنان متواضعانه رفتار میکند که چهره مطلوب و دوست داشتنی از وی بین ساخته شده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در همان بررسی هایی که برای استفاده از توانمندی دکتر عاملی در وزارت آموزش و پرورش داشتم دریافتم بارز ترین رفتار مدیریتی او مبتنی بر روابط انسانی است او مسایل جهانی را در کنار فهم عمیق دینی تحلیل می‌کند و تحلیل واقع بینانه از اتفاقات دنیای امروز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------