تجهیزات فعلی آتش‌نشانی قابل مقایسه با قبل از حادثه پلاسکو نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پیروز حناچی
شهردار تهران گفت: تجهیزات سازمان آتش نشانی در حال حاضر با قبل از حاثه پلاسکو قابل ملاحظه نیست.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکوی نو و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌ها گفت: حادثه پلاسکو چندوجه داشت، اول اینکه تمامی اقدامات ما در زمینه تدوین مقررات ملی و ابلاغ دستورالعمل‌ها مربوط به بعد از زلزله رودبار و منجیل بود و ساختمان‌های ماقبل آن از این دستورالعمل پیروی نمی‌کردند. البته نمی‌گویم در این ساختمان‌ها هیچ آیین‌نامه‌ای رعایت نشده بود، اما اطلاعات روشنی از نقشه‌های آنها نداشتیم و تقریبا همه ساختمان‌هایی که قبل از حادثه رودبار ایجاد شده بودند این مشکل را داشتند.

 

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی مشخصی برای این ساختمان‌ها می کردیم و با برنامه به سراغ آنها می‌رفتیم قدم اول نیز تهیه نقشه‌های همچون ساخت برای این ساختمان‌ها بود.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در زمان حادثه پلاسکو آمادگی برای حادثه به این گستردگی نداشتیم و آمادگی ما برای ساختمان‌هایی تا هفت طبقه بود، اما خوشبختانه بعد از این حادثه اقدامات زیادی صورت گرفت و تجهیزات به روزی برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهیه شد.

 

حناچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بعد از حادثه پلاسکو 21 دستگاه نردبان تهیه شد که یک دستگاه نردبان 64 متری و یک دستگا ه نردبان 56 متری در حال حاضر در اختیار سازمان آتش نشانی قرار داده شده است و قرار است مابقی نردبان‌ها نیز تا پایان سال نیز تحویل داده شود.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات سازمان آتش نشانی در حال حاضر با قبل از حاثه پلاسکو قابل ملاحظه نیست گفت: 190 میلیارد هزینه تجهیزاتی است که برای سازمان آتش نشانی خریداری شده و خوشبختانه این تجهیزات قبل از گرانی ارز بود و این نکته قابل توجهی است.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: 6 نردبان 32 متری تا 15 روز دیگر از گمرک ترخیص می‌شود همچنین 4 نردبان 30 متری و دو دستگاه بالابر 55 متری خریداری شده است. همچنین 12 دستگاه نردبان تا یک ماه آینده از گمرک ترخیص می‌شود.

 

حناچی در خصوص تامین تجهیزات انفرادی برای آتش نشانان گفت: با مساعدت شورا تجهیزات انفرادی برای آتش نشانان تا حدود زیادی تکمیل شده است. باید تلاش کنیم تا هر تهدیدی در شهر تهران را به فرصتی برای شهر تبدیل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------