کاهش فاصله اعتیاد با کارتن خوابی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اعتیاد
شاهد انتقال زگیل تناسلی در دروازه غار هستیم، سل افزایش پیدا کرده، انتقال ایدز طی دو سال گذشته بنا به آمارها در زنان 10 برابر شده است.

یک فعال اجتماعی و مدیر خانه خورشید از کاهش فاصله اعتیاد با کارتن خوابی خبر داد و گفت: 10 تا 15 سال پیش فاصله اعتیاد با کارتن خوابی 15 تا 20 سال بود اما اکنون این فاصله به پنج سال رسیده است.

 

به گزارش ایرنا، لیلا ارشد در مراسم افتتاح طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد در مناطق آسیب خیز در سازمان بهزیستی افزود: مصرف متافتامین و مواد صنعتی، فاصله اعتیاد به کارتن خوابی را کم کرده است و وقتی ابزار مقابله نداریم، این گونه اتفاقات بیشتر هم می افتد.

 

وی در ادامه با اشاره به تجربه خود در ارتباط با مشاوره اعتیاد و ایدز در دانشگاه تهران گفت: دانشجویان با رتبه های سه رقمی وارد دانشگاه دولتی می شوند اما درباره اعتیاد و ایدز اطلاعاتی ندارند.

 

وی اضافه کرد: اغلب دانشجویان نسبت به ارتباط جنسی و انتقال ویروس ایدز ناآگاه هستند. گاهی تصور می کردند اگر شب امتحان برخی مواد را مصرف کنند، کمک کننده است.

 

این فعال اجتماعی در ادامه به مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: اسم «حاشیه نشینی» به نوعی انگ است. ساکنان این مناطق، مهاجرانی هستند که از مشکلاتی مانند خشکسالی مهاجرت کرده اند یا مهاجرانی از پنج استان های آلوده به مین هستند که برای اشتغال آمده اند و مشکل دارند.

 

ارشد با اشاره به 14 سال فعالیت خود در محله دروازه غار تهران برای با مشاوره و خدمات حمایتی به زنان مبتلا به ایدز، زنان تن فروش و کارتن خواب گفت: این گروه از خانواده ها از حداقل مهارت ها محروم هستند.

 

افزایش زگیل تناسلی

وی خاطرنشان کرد: شاهد انتقال زگیل تناسلی در دروازه غار هستیم، سل افزایش پیدا کرده، انتقال ایدز طی دو سال گذشته بنا به آمارها در زنان 10 برابر شده است. آیا به مردم و افراد در معرض خطر آموزش داده ایم که چقدر باید مراقبت داشته باشند.

 

این فعال اجتماعی گفت: شاهد کودک آزاری های سهمگین هستیم و هنوز مهارت های فرزندپروری آموزش داده نمی شود.

 

ارشد افزود: چقدر آموزش های حل مساله، شناخت ارتباطات و شناخت از خود ارائه می شود. دیوار آهنین آموزش و پرورش، امکان آموزش این مهارت ها را فراهم نمی کند.

 

وی با اشاره به خشونت های خانگی و خیابانی گفت: نوجوانان و جوانان باید بیاموزند وقتی چشم در چشم شدند چه رفتاری باید داشته باشند. شاهدیم این گونه مسائل پیش پا افتاده به قتل منجر شده است و بعد باید پای چوبه اعدام برای پرداخت قصاص، پول جمع کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------