اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاعیه‌ را صادر کرد. 

به گزارش ایلنا، براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۱۱ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۱/۱ متوسط شاخص کیفیت هوای در ۲۴ ساعت گذشته در کلیه ایستگاه‌های شهر تهران ۱۲۴ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. لازم به توضیح است کیفیت هوا در ایستگاه فرمانداری شهرری-منطقه ۲۰ (۱۵۵) در شرایط ناسالم بود.

 

همچنین نظر به اطلاعیه شماره ۴۸ ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ایجاد شرایط پایداری جوی و سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا بعدازظهر روز سه‌شنبه مورخ ۹۷/۱۱/۲، احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود خواهد داشت. از این رو توصیه می‌گردد، موارد ذیل رعایت شود:

 

۱- مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.

 

۲- کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.

 

۳- خودداری از خروج غیرضروری از منزل.

 

۴- رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری.

 

۵- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.

 

۶- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.  

 

۷- آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و ممنوعیت فعالیت بدنی و ورزشی توسط اداره کل آموزش و پرورش.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------