جدیدترین روش‌های سرقت از کارت‌های بانکی



اخبار,اخباراجتماعی,جدیدترین روش‌های سرقت از کارت‌های بانکی


اخبار اجتماعی - جدیدترین روش‌های سرقت از کارت‌های بانکی

عدم جانمایی مناسب دستگاه‌های کارت خوان به منظور کشیدن کارت و ورود رمز آن توسط صاحب کارت و دور ماندن چشم اطرافیان از رمز افراد یکی از این مواردی است که باید رفع شود.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته سایبری جدید ترین روشهای سرقت از کارتهای بانکی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، سرهنگ تورج کاظمی در جلسه تعامل پليس سايبري و نمایندگان شرکتهای خدمات پرداخت که با هدف «مديريت كاهش وقوع جرايم مالی در حوزه سایبر» برگزار شد اظهار داشت: بيشترين شگرد كلاهبرداران در حوزه جرايم مالي سوء استفاده از اعتماد شاکي و فيشينگ است. شیادان برای کلاهبرداری ازسیستم کارتخوان و سهل انگاری مردم استفاده می کنند.

وی ادامه داد: عدم جانمایی مناسب دستگاه‌های کارت خوان به منظور کشیدن کارت و ورود رمز آن توسط صاحب کارت و دور ماندن چشم اطرافیان از رمز افراد یکی از این مواردی است که باید رفع شود.

کاظمی عدم دسترسی به دستگاه‌های کارت خوان توسط مشتریان را یکی از موارد سوء استفاده افراد شیاد عنوان و تصریح کرد: رایج شدن چنین سهل انگاری هایی موجب شده تا امنیت پرداخت الکترونیک از طریق دستگاه (POS) کاهش یافته و زمینه را برای انواع کلاهبرداری، سرقت و برداشت های غیرمجاز از مشتریان فراهم کند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتادر خصوص جدیدترین شگرد کلاهبرداران و سارقان در فضای مجازی گفت: در این خصوص بزهکاران از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه های پوز اطلاعات کارت مشتریان را در حافظه جانبی مدار ذخیره کرده و سپس با استفاده از دستگاه کارت خوان اطلاعات حساب مالباختگان را دریافت و سپس با استفاده از کارت جعلی ساخته شده اقدام به برداشت وجه و خرید اینترنتی می کنند که در همین زمینه نیز فروشندگان باید دقت لازم را در زمینه نگهداری مناسب دستگاه‌های POS خود داشته باشند.

وی تخصصیص درگاه‌ها به افراد دارای صلاحیت، کنترل دوره ای محتوای سایتهای دارنده درگاه را از عوامل کاهش کلاهبرداری و یکسان سازی آدرس درگاه ها را از عوامل کاهش فیشینگ عنوان کرد.
   اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------