لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ سلامت کارگران



 اخبار,اخباراجتماعی,سازمان تامین اجتماعی


اخبار اجتماعی - رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد
لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ سلامت کارگران

رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به لزوم اولویت قرار دادن پیشگیری بر درمان گفت: برای حفظ سلامت و حداقل رساندن آسیب‌های جسمی وروحی کارگران باید برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس کبریایی زاده در همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی که با هدف ایجاد وحدت رویه وهم افزایی در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی برگزار شد، با اشاره به سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری افزود: این سیاستها قابل استنتاج است و مسیر برنامه‌ریزی و مدیریت و نظارت را برای ما تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه بهداشت، تمرکز بر درمان است و به محض تولید بیماری، برای درمان آن برنامه ریزی می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری بر درمان در سیاستهای کلی سلامت ابلاغی اظهار کرد: کاهش مخاطرات و آسیبهای کارگران باید مورد توجه ویژه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی وسازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به همه ابعاد سلامت توجه شود، تأکید کرد: در سیاستهایی که تدوین می‌شود باید سلامت جسمانی، روحی وروانی کارکنان و ذینفعان مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به یکی از بندهای سیاستهای ابلاغی در خصوص ایجاد زیرساختهای تولید دارو گفت: تولید دارو یکی از وظایف قابل توجه سازمان تأمین اجتماعی است به طوری که 40 درصد داروی کشور را این سازمان تهیه می کند و باید برای بهره برداری از دانشهای بنیان نهاد برنامه ریزی کنیم.

دکتر کبریایی زاده افزود: در کشور با القاء تقاضا روبرو هستیم وروند مصرف دارو مدیریت نشده و باید برای ساماندهی تقاضا تلاش کنیم.

وی افزود: در بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی خرید راهبردی داریم تا مدیریت بهینه انجام شود.

رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش کیفی مراقبتهای سلامت، تقویت بازار رقابتی و اصلاح نظام پرداخت و ارزیابی فن آوریهای سلامت را از شاخص‌هایی برشمرد که به منظور اثر بخشی نظام سلامت باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.
 اخباراجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------