ضرورت راه‌اندازي کلينيک‌هاي طلاق



اخبار,اخباراجتماعی,آسيب هاي پس از طلاق زوج ها


 اخبار اجتماعی - ضرورت راه‌اندازي کلينيک‌هاي طلاق

از آسيب هاي پس از طلاق برچسب زدن به اين قشر از زنان است، به گونه اي که حتي پدر و مادر فرزند خود را پس از طلاق به اکراه مي پذيرد و اين خود منجر به انزوا و آشفتگي هويت اجتماعي زن مي شود .

يک جامعه شناس با اشاره به آسيبهايي که زنان را پس از طلاق تهديد مي کند گفت: پديده طلاق از جمله پديده هاي است که در سال هاي اخير به رغم افزايش چشمگير آن هنوز به صورت ويژه مورد بررسي قرار نگرفته است. اين در حالي است که تشکيل کلينيک هاي طلاق و بررسي مشکلات زوج ها پس از اين پديده ضروري به نظر مي رسد.

غلامرضا عليزاده در گفت‌وگو با مهر درباره آسيب هاي پس از طلاق زوج ها گفت: پديده طلاق آثار دوگانه اي بين زوج ها بويژه در ميان زنان دارد چراکه آسيب پذيري زنان بيش از مردان است. تنش هاي زماندار که در نهايت منجر به طلاق مي شود باعث ايجاد مشکلات روحي و جسمي به ويژه افسردگي در ميان زنان شده است. ضمن اينکه زنان پس از جدايي، ترس از آينده و اعتماد دوباره به مرد ديگر را به همراه دارد.

عليزاده افزود: يکي ديگر از آسيب هاي پس از طلاق برچسب زدن به اين قشر از زنان است، به گونه اي که حتي پدر و مادر فرزند خود را پس از طلاق به اکراه مي پذيرد و اين خود منجر به انزوا و آشفتگي هويت اجتماعي زن مي شود، از سوي ديگر زنان مطلقه زير ذره بين جامعه بوده و با کوچکترين اشتباهي به آنها انگ هاي مختلفي زده مي شود.

اين جامعه شناس با اشاره به اينکه گاه ايجاد محدوديت براي زنان منجر به ايجاد پديده طلاق مي شود توضيح داد: اين گروه از زنان پس از طلاق همواره سعي در افراط در رفتار هايي که پيش از اين محدود شده بودند دارند که اين موضوع نيز خود منجر به ايجاد مشکلات گسترده اي براي زنان مطلقه مي شود. بايد قبول کرد که طلاق به عنوان يک پديده اجتماعي هر روز در حال افزايش است و اکنون زمان آن فرا رسيده مشکلات پس از اين پديده را برطرف کنيم.

عليزاده با بيان اينکه همانگونه که دولت براي تشويق جوانان به ازدواج سياست ها و برنامه ريزي هايي را در نظر مي گيرد بايد براي پديده طلاق و مشکلات پس از آن به منظور جلوگيري از افزايش آسيب هاي اجتماعي راهکاري بيانديشد.وي توضيح داد: بايد کلينيک هاي طلاق در سطح کشور راه اندازي شود تا کساني که با اين پديده اجتماعي روبرو مي شوند راه و روش هاي برگشت به زندگي پس از طلاق را آموزش ببينند و مانع از رهايي دختران و پسران پس از طلاق در جامعه شد.

وي با بيان اينکه افراد بايد ياد بگيرند سرنوشت خود را دوست داشته و در مسير پيشرفت گام بردارند گفت: در حال حاضر شاهد پديده طلاق عاطفي در ميان زوج ها هستيم که قطعا راه اندازي اين گونه کلينيک ها مي تواند مانع از طلاق هاي عاطفي شده و به انسجام و تحکيم خانواده که همسو با سياستهاي نظام است کمک کند.
 اخباراجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------