سفارش تلفنی قلیان ممنوع شد



اخبار,اخباراجتماعی,عوارض مصرف قلیان


اخباراجتماعی - سفارش تلفنی قلیان ممنوع شد

مصرف کنندگان قلیان در هر وعده مصرف 50 تا 200 پک می زنند که هر پک حاوی 15/0 تا یک لیتر دود بوده و هر فرد مصرف کننده قلیان در هر وعده معادل 100 نخ یا بیشتر سیگار مصرف می کند.

مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با تاکید براینکه هر گونه استعمال و عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است، افزود: سفارش قلیان های تلفنی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آن را پیگیری خواهیم کرد.
 
«خدیجه محصلی» در گفت وگو با ایرنا افزود: در باره عرضه قلیان در اماکن عمومی و همچنین عرضه قلیان بصورت تلفنی، با سازمان های مربوط و ذیصلاح، مکاتباتی را انجام خواهیم داد و بطور جدی پیگیر آن هستیم.
 
وی درمورد مطالب برخی نشریات مبنی بر استفاده از مسکرات به جای آب در قلیان نیز خاطرنشان کرد: این ادعا باید ثابت شود و در صورت اثبات، برخوردهای قاطعانه ای با آن صورت خواهد گرفت.
 
مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات در زمینه مواد دخانی، آن را با سامانه شکایات وزارت بهداشت به شماره تلفن 1490 در میان بگذارند تا پیگیری شود.
 
محصلی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیگیر اجرای قانون جامع دخانیات است.
 
به گزارش ایرنا، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، مصرف قلیان در کشور رو به افزایش بوده و مصرف گهگاهی قلیان در زنان و بویژه در سنین پایین تر نیز در حال افزایش است.
 
بسیاری از کارشناسان از قلیان به عنوان دروازه مصرف سیگار و اعتیاد نام می برند چنانکه طبق اعلام مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، اغلب مصرف کنندگان قلیان، سیگار هم مصرف می کنند.
 
مصرف کنندگان قلیان در هر وعده مصرف 50 تا 200 پک می زنند که هر پک حاوی 15/0 تا یک لیتر دود بوده و هر فرد مصرف کننده قلیان در هر وعده معادل 100 نخ یا بیشتر سیگار مصرف می کند.
 
قلیان عامل و تشدید کننده بسیاری ار بیماری ها مانند دیابت و فشارخون بالا است زیرا دود منتشر شده از قلیان، حاوی مقادیر فراوانی مواد سمی است و نیکوتین حاصل از دود آن نیز همانند سایر مواد دخانی اعتیاد آور است.
 اخبار اجتماعی -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------