گذر از بحران قطعی آب و برق با مصرف درست/مردم چند درصد صرفه جویی کنند کمبود نداریم؟



اخبار,اخباراجتماعی, حمیدچیت چیان

 

 اخبار اجتماعی - گذر از بحران قطعی آب و برق با مصرف درست/ وزیر نیرو: مردم 20 درصد صرفه جویی کنند کمبود نداریم

 هر اندازه دما سنج از حرارت بیشتر روزهای تابستانی خبر می دهد به همان میزان بحران کم آبی و به دنبال آن تولید برق با عدم مصرف درست شهروندان مشکل بیشتری را به وجود می آورد.

  هنوز چند ساعتی از انتشار خبر افت فشار آب میان شهروندان نگذشته بود که به یکباره « قطع پراکنده برق » خبرسازی کرد تا این بار از نفس افتادن آب و برق توامان خبر سازی کرده باشند.

اگرچه مدت ها بود ندای اصلاح مصرف آب سر داده شده بود و پیش بینی شده بود که روزهای سختی در تابستان به لحاظ استفاده از آب در پیش است اما شاید قطعی برق برای بسیاری از شهروندان موضوع تازه ای به شمار می آمد که در ادامه داستان کم آبی اتفاق افتاد. موضوعی که توسط مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران تایید شد و علت آن را نیز اینگونه شرح داد: « مردم 4 برابر پیش بینی ها برق مصرف کردند. در حالی که پیش بینی می کردیم در مردادماه اوج مصرف برق را داشته باشیم و با افزایش 5.5 درصدی مصرف برق مواجه شویم، در خرداد و تیر مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که شاهد افزایش 18 تا 19 درصدی مصرف برق هستیم.»

هر اندازه دما سنج از حرارت بیشتر روزهای تابستانی خبر می دهد به همان میزان بحران کم آبی و به دنبال آن تولید برق با مشکل بیشتری مواجه می شود. در چنین شرایطی عدم مصرف صحیح نیز سبب شده تا فشار آب و برق از نفس بیفتد و زندگی شهروندان را در آستانه بحران قرار دهد. همین موضوع نیز سبب شده تا وزارت نیرو اطلاعیه صادر کند و مردم را از بحرانی که در آستانه آن قرار گرفته اند بیشتر مطلع کند تا با مصرف صحیح روزهای سختی که به لحاظ کم آبی آمده سپری شود.

به نظر می رسد درخواست بر سر مصرف صحیح آب و برق به اطلاعیه های صادر شده خاتمه پیدا نمی کند چه آنکه روز پنج شنبه  وزیر نیرو بار دیگر از مردم خواست تا با رعایت مصرف آب و برق شرایط بحرانی را در تابستان سال جاری پشت سر بگذاریم. حمیدچیت چیان، وزیر نیر از مردم برای صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف آب در خواست کرده است. موضوعی که سبب خواهد شد تا قطع آب یا جیره بندی آن در هیچ کدام از نقاط ایران اتفاق نیفتد: « برنامه ای برای جیره بندی و قطعی آب در تابستان امسال در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم. »

او اعتقاد دارد قطعی مقطعی آب که در روزهای گذشته در برخی نقاط اتفاق افتاده نیز ارتباطی به برنامه ریزی وزارت نیرو در این رابطه نداشته است و حوادثی که رقم خورده زمینه ساز قطع مقطعی آب بوده است: « هر گونه قطعی مقطعی آب در برخی نقاط به دلیل وقوع حوادثی مانند تعمیر و ترکیدگی لوله بوده است؛ این در حالی است که با تلاش و جدیت شبانه روزی همکاران در وزارت نیرو و همراهی مردم، هیچ گونه قطعی به خصوص در 12 کلان شهر کشور نخواهیم داشت. »

وزیر نیرو افزود:«  اگر تمام مردم و قشرهای مختلف جامعه 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، شاهد کمبود و قطعی آب نخواهیم بود؛ ضمن اینکه تنها راه نجات کشور از بحران کم آبی مدیریت مصرف آن در بخش های مختلف است.»
اخبار اجتماعی - خبر انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------