آغاز محاكمه متهمان شكنجه كودكان در مهدكودك



اخبار,اخباراجتماعی,كودك آزاري


 اخبار اجتماعی - آغاز محاكمه متهمان شكنجه كودكان در مهدكودك

دادستان عمومي و انقلاب اردبيل از آغاز محاكمه مسببان و مقصران اصلي حادثه مهد?كودك ستايش اردبيل در هفته جاري خبر داد.

به گزارش اعتماد، ماجرا از زماني شروع شد كه هفته گذشته فيلمي كوتاه اما تكان‌دهنده و بسيار دلخراش در فضاي مجازي انتشار داده شد. فيلمي كه نشان مي‌داد زني درحال غذا دادن به كودكي است، محلي كه فيلم در آن گرفته شده بود به نظر مهد كودك بود چرا كه چند كودك درحال بازي در كنار زن ناشناس بودند. اما مساله تكان‌دهنده اين بود كه بيشتر از آنكه اين زن كه بعدها مشخص شد يكي از پرسنل مهد كودك ستايش 2 در اردبيل است، به كودك غذا دهد او را شكنجه مي‌داد. با انتشار اين فيلم و شكايت خانواده كودك، تحقيقات پليس آغاز شد.

 تحقيقات نشان مي‌داد كه اين تصاوير توسط مربي مهد كه 4 ماه در اين مهد مشغول به‌كار بود گرفته شده است. ناصر عتباتي، دادستان عمومي و انقلاب اردبيل درباره اين پرونده گفت:
«به‌دنبال اطلاع دادستاني از كودك‌آزاري در مهدكودك ستايش 2 متهم پرونده شامل مربي و مدير مهد با شكايت والدين 10نفر از كودكان بازداشت شدند.

نتيجه گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه كودكان در اين مهد مورد ضرب و شتم شديد و صدمات جدي قرار گرفته‌اند كه در چند مورد برخي كودكان به‌دليل نوع غذا دادن مربي خطاكار در معرض خفگي قرار داشتند كه هر چند از اين ماجرا جان سالم به در برده‌اند اما متاسفانه به 3 نفر از كودكان آسيب‌هاي جدي وارد شده است. به همين دليل پرونده با جديت تمام رسيدگي شد و با تكميل تحقيقات، خيلي سريع كيفرخواست پرونده صادر شد.

براساس كيفرخواست اتهام مربي مهد، كودك آزاري، ضرب و شتم و بدرفتاري با كودكان است و مدير مهد هم به اتهام عدم‌اعلام كودك‌آزاري بازداشت شده است چرا?كه او از رفتار مربي مهد با كودكان اطلاع داشته اما اين موضوع را به بهزيستي يا دستگاه قضايي خبر نداده بود.

 وي افزود: با پايان تحقيقات و بررسي‌هاي انجام شده و صدور كيفر خواست محاكمه عاملان اين حادثه هولناك هفته جاري در اردبيل انجام مي‌شود تا مقصران حادثه به‌سزاي عمل خود برسند.

 دادستان عمومي و انقلاب اردبيل، اذعان كرد: با توجه به اينكه اين حادثه جو ناامني رواني را در جامعه دامن زده بود و برخي رسانه‌هاي معاند نظام نيز قصد سوءاستفاده از اين جريان را داشتند دادگستري استان اردبيل با سرعت تحقيقات و بررسي‌هاي خود را انجام داده و در هفته جاري نيز با انجام محاكمه، مجرمان به سزاي اعمال‌شان مي‌رسند.

اين مسوول در مورد دستگيري عامل فيلمبردار اين صحنه نيز افزود: هنوز فرد مورد نظر بازداشت نشده اما تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد تا علت پخش شدن فيلم را از طريق شبكه‌هاي مجازي بفهميم و دليل آن را براي مردم بازگو كنيم.
 اخباراجتماعی - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------