مخالف لحاظ قانون مجازات اسلامی در این طرح بودم



اخبار,اخباراجتماعی, وازکتومی


 اخبار اجتماعی - مخالف لحاظ قانون مجازات اسلامی در این طرح بودم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه لحاظ کردن قانون مجازات اسلامی در ارتباط با طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت شدنی نبود، گفت: از ابتدا مخالفت خود را در این‌باره اعلام کردم و هنوز نیز معتقدم که اقداماتی مانند فرهنگ‌سازی و آگاه کردن افراد می‌تواند تا حدود زیادی اثر بخش واقع شود.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت وگو با خانه ملت، درباره طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت، افزود: من با لحاظ کردن قانون مجازات اسلامی در ارتباط با این طرح به شدت مخالف بودم زیرا بر این باورم که اقداماتی مانند فرهنگ‌ سازی و آگاه کردن افراد از عمل‌های جراحی مانند وازکتومی می‌تواند تا حدود زیادی اثر بخش واقع شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه هیچ مخالفتی برای افزایش جمعیت وجود ندارد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این طرح به آن اشاره شده بود قوانینی بود که سال‌های قبل در ارتباط با کاهش جمعیت به کار گرفته شد و در این طرح تلاش شد تا این قوانین مورد بازبینی واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: بدون‌شک روش‌های قهری و تنبیهی برای عمل‌هایی مانند وازکتومی نتیجه بخش‌ نخواهد بود و بر این اساس من یکی از کسانی بودم که در کمیسیون بهداشت نسبت به استفاده از قانون مجازات اسلامی در این طرح مخالفت خود را صریح اعلام کردم.

وی یادآور شد: به عقیده من باید به شعور و درک مردم احترام گذاشت و از راهکارهای دیگری برای افزایش جمعیت مانند درنظر گرفتن سیاست‌های تشویقی و بسته‌های حمایتی استفاده کرد.

میرگلوی‌بیات درباره روند بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآور شد: این طرح 4 ماده‌ای از ابتدا از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس جمع‌آوری شد و افرادی که آن را به امضا رساندند از اصل ماجرا اطلاعی نداشتند زیرا در ابتدا هدف این طرح تنها لغو قوانینی بود که حکم بازدارندگی برای افزایش جمعیت در کشور را داشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، ادامه داد: بعد از آنکه کلیات طرح مذکور در صحن به تصویب رسید جزئیات آن در کمیسوین بهداشت و درمان مجلس مورد بحث و بررسی واقع شد و ما نیز نمایندگانی از سوی کمیسیون‌های اجتماعی، قضایی و حقوقی و فرهنگی دعوت کردیم تا با حضور آنها جزئیات آن بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ گفت: طی جلسات متعدد کمیسیون 4 نفره‌ای متشکل از کمیسیون‌های اجتماعی، قضایی و حقوقی و فرهنگی تشکیل شد تا قانون مجازات اسلامی از این طرح 4 ماده‌ای برداشته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در نهایت قرار شد تا بر اساس قوانین نظام پزشکی اقداماتی صورت گیرد به گونه‌ای که اگر عمل‌های جراحی مانند وازکتومی نیز صورت گرفت بر اساس قوانین نظام پزشکی با فرد برخورد شود که این برخورد ممکن است در قالب تذکر شفاهی یا کتبی یا جرایم دیگر باشد.
  اخباراجتماعی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------