خطرات گرد و غبار با سیگار برابری می‌کند



اخبار,اخبار اجتماعی,تاثیر گرد و خاک  بر سلامت  انسان


اخباراجتماعی - خطرات گرد و غبار با سیگار برابری می‌کند

 ‌یک فوق تخصص جراحی قلب گفت: گردوغبار همانند سیگار یکی از ریسک فاکتورهای بیماری‌ قلبی عروقی بوده و می تواند در درازمدت در افراد ایجاد عارضه قلبی کند.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومعلی معصومی با بیان اینکه ریزگرد با گردو خاک معمولی متفاوت است، عنوان کرد: این ریزگردها اندازه بسیار ریزی دارند و می توانند بسیار بیشتر و عمیق‌تر از گرد و خاک معمولی به عمق راه‌های هوایی نفوذ کنند.

وی افزود: علاوه بر مضراتی که خود این ریزگردها به همراه دارند، انتقال برخی میکروبها و ویروس‌ها توسط آنها به بدن انسان می‌تواند زمینه ساز بسیاری عفونت‌ها و بیماری‌ها در افراد شود.

این فوق تخصص جراحی قلب تصربح کرد: آلودگی موجود در ریزگردها می تواند علاوه بر ایجاد عفونتهای ریوی در افراد ضعیف و سیگاری، موجب تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شود.

وی گردوغبار را یکی از ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی عروقی عنوان کرد و افزود: این مواد همانند سیگار و چاقی یکی از ریسک فاکتوهای خطر محسوب شده و به سلامت قلب ضربه می زنند.

وی تصریح کرد: به هنگام بروز پدید گرد و غبار احتمال حملات قلبی، آسمی و ریوی در بیماران قلبی و تنفسی افزایش می یابد.

معصومی خاطرنشان کرد: گرد و غبار در انسان سالم نیز در درازمدت ایجاد مشکل و عارضه قلبی می کند.

این فوق تخصص جراحی قلب اظهار کرد: با توجه به مضراتی که گرد و غبار برای سلامتی انسان دارد، ضروری است که افراد مسن و کودکان و نیز افرادی که عمل جراحی انجام داده و یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند در روزهای غبارآلود حتی‌المقدور از منزل خارج نشده و یا در صورت خروج حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در خودرو باید همه شیشه‌ها بالا بوده و از انجام ورزش در هوای آزاد اجتناب کرد.
 اخباراجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------