بیمه شدن 5میلیون نفر در طرح تحول سلامت



اخبار,اخباراجتماعی,وزیر بهداشت

 

 اخباراجتماعی - وزیر بهداشت: 5 میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت بیمه شده اند

 وزیر بهداشت درمان در سفر به اردبیل از بخشهای مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف هماتولوژی، زنان ، داخلی، قلب و قسمتهای مختلف اورژانس این بیمارستان ،فضای فیزیکی و درمانی بخشهای بیمارستانی در استان اردبیل را ناکافی دانست و گفت: علیرغم اینکه دولت و وزارت بهداشت در این زمینه برنامه هایی در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در برون رفت از این چالش دارند اما باید بخش خصوصی را ترغیب به تاسیس کلینیک های اقماری و سرمایه گذاری کرد. در این خصوص وزارت بهداشت همکاری لازم را با دانشگاه و سرمایه گذار جهت فراهم کردن اخذ تسهیلات بکارخواهد بست.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش و توسعه فضای فیزیکی و درمانی اورژانس بیمارستان امام و نیز رفع کمبود تختهای بیمارستانی در استان اردبیل گفت: امیدواریم در راستای رفع این مشکل با تخصیص اعتبارات لازم که برای تکمیل ساختمان های تروما و رادیوتراپی صورت گرفته است وضعیت فضای درمانی اردبیل بهبود یابد.

وزیر بهداشت گفت: در تعداد تختهای بیمارستانی کمبود قابل ملاحظه ای دیده می شود اما امیدواریم با افتتاح مرکز تروما و پروژه های جایگزین بیمارستانی در کوتاه مدت مشکلات این بخش کاهش و مرتفع گردد.

هاشمی در ادامه گفت: از آغاز شروع طرح تحول نظام سلامت تا کنون 5 میلیون نفر که فاقد هرگونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده اند و کماکان افرادی که بیمه ندارد می توانند جهت اخذ دفترچه درمانی اقدام کنند.

 بازدید وزیر بهداشت از مرکز بهداشتی درمانی شهرستان سرعین
وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان اردبیل از مرکز بهداشتی درمانی شهر سرعین بازدید کرد.

هاشمی در این بازدید افزایش فضای فیزیکی و تجهیز این مرکز بهداشتی درمانی را مورد تاكيد قرار داد و گفت: سرعین با قابلیت های ویژه گردشگری مناسب و حجم گسترده مسافرین می بایست دارای مرکز درمانی مجهز و پیشرفته باشد و در این راستا وزارت بهداشت مساعدت لازم را خواهد کرد. تکمیل و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی سرعین گامی به جلو در جهت توسعه بخش توریسم درمانی کشور است.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------