ادعای دستگیری عوامل داعش در رفسنجان



اخبار,اخباراجتماعی,داعش در شهرستان رفسنجان


 اخبار اجتماعی - ادعای دستگیری عوامل داعش در رفسنجان

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی از دستگیری عوامل گروه تروریستی داعش در حوزه انتخابیه خود خبر داد.

حسین آذین در گفت‌وگو با آنا در تشریح جزئیات حضور داعش در شهرستان رفسنجان، گفت: من در نطق خود در روز یک‌شنبه در مجلس در این ارتباط صحبت کردم اما متاسفانه رسانه‌ها سوء برداشت کردند و به مردم رفسنجان اتهام زدند.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمع آوری کمک برای گرو تروریستی داعش در این شهرستان از سوی دوتا سه نفر از اتباع بیگانه انجام شده است و من تنها با شفاف‎سازی در این ارتباط قصد داشتم  دولت و ارگان‌های امنیتی این مساله را جدی بگیرند.

او با اشاره به اینکه در این شهرستان 45 هزار افغان حضور دارند، اضافه کرد: تنها 2 یا 3 نفر از اتباع افغانستان اخیرا دست به جمع آوری کمک نقدی برای این گروه تروریستی از مردم رفسنجان کرده‌اند که پس ا ز شناسایی، با آنها برخورد شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد:جرم این افراد ثابت شده است و افراد دستگیر شده 3 نفر هستند. همچنین مقدار پولی که آنها برای کمک به داعش جمع‌آوری کرده‌اند بسیار ناچیز است.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: جزئیات بیشتر برای چگونگی فعالیت، اقدامات و ارتباط آنها با داعش را باید از ارگان‌های اطلاعاتی کشور پرسید.

آذین در ادامه به جزئیات بیشتری از موضوع اشاره کرد و گفت: یک‌سری پیش فرض‌ها و پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال نفوذ داعش در میان اتباع افغانستان در این شهرستان وجود دارد، اما ما سند و شواهد کافی برای اثبات این مساله نداریم.

او ادامه داد: قصد ما از بیان این مساله اتهام زدن به اتباع افغانستان نیست بلکه در میان 45 هزار اتباع این کشور در شهرستان رفسنجان احتمال وجود هرگونه تفکری وجود دارد و ما نمی‌توانیم براساس عملکرد تعداد کمی از این افراد، انگشت اتهام را به سوی همه آنها نشانه بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون نیز سیستم اطلاعاتی کشور و دستگاه‌های امنیتی در استانداری و فرمانداری مشغول رصد اطلاعاتی قوی برای کشف برخی تحرکات هستند.

روز یکشنبه حسین آذین، نماینده شهرستان رفسنجان در نطق میان دستور خود با اشاره به تهدید حضور افاغنه «غیرمجاز» در این شهر گفته بود که: «‌با توجه به اینکه حضور افاغنه در بیشتر شهرها ممنوع شده اغلب افغان‌های غیرمجاز به شهرستان رفسنجان هجوم آورده‌اند و ضمن اشغال بسیاری از فرصت‌های شغلی مشکلات اجتماعی فراوانی از جمله ازدواج‌های غیرقانونی، اشغال تخت‌های درمانی و کلاس‌های آموزشی را در پی داشته است.»

حسین آذین می‌گوید که نطق روز یکشنبه وی در مجلس ناظر بر اتباع «غیرمجاز» بوده است و این مسئله در مورد همه‌ی افغان‌های ساکن در رفسنجان موضوعیت ندارد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس روز یکشنبه وقوع جرم و جنایت در شهرستان رفسنجان و انار را از دیگر تبعات حضور اتباع بیگانه «غیرمجاز» در این منطقه دانسته و گفته بود: «اینها بعضا سرگرم جمع‌آوری کمک برای گروه داعش هستند که این زنگ خطری برای مسئولان است.»
 
 اخباراجتماعی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------