ورود ماموران به برج‌های سعادت‌آباد برای جمع‌آوری ماهواره



اخبار,اخباراجتماعی,جمع‌آوری دیش‌ها ماهواره‌ای


 اخباراجتماعی - ورود ماموران به برج‌های سعادت‌آباد برای جمع‌آوری ماهواره

 ماموران نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دیش‌ها وارد برج‌های سعادت‌آباد شدند.  نیروی انتظامی از صبح دیروز (چهارشنبه) با ورود به برج‌های تعاونی‌های هفت‌گانه کارکنان نهاد‌های مختلف دولتی در منطقه بهرود سعادت‌آباد، اقدام به جمع‌آوری دوباره بشقاب‌های ماهواره از این واحد‌ها کرد.

این گزارش به گفته نگهبانی ساختمان تیسفون، واقع در خیابان شهید صبحی منطقه بهرود بود، نیروهای پلیس با دراختیارداشتن حکم قضایی از نگهبان ساختمان درخواست می‌کنند که برای جمع‌آوری بشقاب‌ها به پشت‌بام راهنمایی شوند. سه‌نفر از هشت نیروی پلیس همراه با نگهبان ساختمان به پشت‌بام رفته و مابقی نیروها نیز به برج‌های دیگر اعزام شدند. تعاونی‌های هفت‌گانه سعادت‌آباد متعلق به تعاونی‌های نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی هستند. این چندمین‌بار است که نیروهای انتظامی برای جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره‌ای وارد برج‌های سعادت‌آباد می‌شوند.

 

گزارش ایرنا حاکی است که اقدام ماموران برای جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره هم‌اکنون در این منطقه ادامه دارد. شفاآنلاین هم از آغاز طرح ضربتی جمع‌کردن ماهواره از پشت‌بام‌های تهران خبر داده و از تماس‌های مخاطبانی می‌گوید که اعلام کرده‌اند که ماموران با مراجعه به ساختمان‌های مسکونی ضمن ارایه حکم قضایی وارد خانه‌ها شده و به جمع‌آوری دیش‌ها و تجهیزات ماهواره‌ای می‌پردازند.

 

این طرح طی روزهای اخیر با جدیت از سوی ماموران پلیس آغاز شده و همچنان نیز در مناطق مختلف شهر به‌خصوص شمال، شمال‌غرب، شمال‌شرق و غرب ادامه دارد. طرح جمع‌آوری ماهواره از تابستان 91 در تهران آغاز شد و همان زمان سردار بهمن کارگر، معاون وقت اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها تعطیل‌بردار نیست، گفته بود: «طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها و مبارزه با مظاهر ترویج‌دهنده فساد تا ریشه‌کنی آن ادامه دارد و پلیس برابر وظیفه ذاتی خود این طرح را ادامه می‌دهد.»


اینها در حالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور چندی پیش در اظهارنظری در این رابطه با انتقاد از جمع‌آوری ماهواره‌ها گفته بود: «در پشت‌بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.»روحانی یادآور شد: «زمانی فکر می‌کردیم اگر ویدیو وارد کشور شود ایمان جوانانمان پر می‌زند. سال‌های اول انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدیو وارد کشور شود؛ چرا که فکر می‌کردیم اگر وارد شود و با سیمی به تلویزیون وصل شود، دیگر چگونه ایمان را نگه داریم و هویت را حفظ کنیم؟!»

 

وی اضافه کرد: «دیدیم که ویدیو آمد و فراگیر شد و در ایمان جوانان ما نه‌تنها اثری نداشت، بلکه حضور جوانانمان در مساجد، محافل، دعا و توسل و حتی در مظاهر انقلابی و راهپیمایی‌های انقلابی بیشتر شد، به جبهه رفتند و از کشور دفاع کردند و افتخارآفرین بودند.»

 

روحانی اظهار کرد: «بعدها قصه دیگری شروع شد، اینکه با ماهواره چه کنیم. اگر خدای‌نکرده تلویزیونی بتواند با یک دیش مخفی یا آشکار شبکه دیگری را بگیرد و جوانان آن شبکه را ببینند چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند؟! دیدیم که ماهواره آمد و مبارزه در پشت‌بام و بالکن تاثیرگذار نبود و نه ایمان مردم پر زد و رفت و نه هویت مردم از دست رفت.»رییس‌جمهور افزود: «امروز ظاهرا قصه دیگری برپا شده و آن اینکه با اینترنت جوانان کاربر، ایمیل، موبایل و نسل سوم و چهارمش چه کنیم.»


روحانی پیش از انتخاب‌شدن به ریاست‌جمهوری و در دوره نامزدی در مصاحبه‌ای با «چلچراغ» تاکید کرده بود: «من به‌طور کلی مخالفت خود با شیوه‌های خشن برخورد با استفاده‌کنندگان از ماهواره را اعلام کرده‌ام و معتقدم در عصر انقلاب دیجیتال، نمی‌توان در قرنطینه زندگی و حکومت کرد. بخش زیادی از جوانان ما با صداوسیما قهر کرده‌اند، چون صداقت، اخلاق و عدالت را آنچنان که شایسته است در آن ندیده‌اند. هر رسانه‌ای باید به نیاز مردم پاسخ دهد و یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم، نیاز به خبر و اطلاعات شفاف درباره مهم‌ترین موضوعات است.

 

وقتی سهم اخبار خارجی بیشتر از اخبار داخلی است، وقتی تولد یک خرس پاندا در فلان باغ‌وحش چین پوشش داده می‌شود اما از اعتراض کارگران به شش‌ماه پرداخت‌نشدن حقوقشان خبری در تلویزیون ما گفته نمی‌شود، وقتی تمام اسطوره‌های فرهنگ و هنر که اندکی صدای منتقد دارند در تلویزیون ما سهمی ندارند و وقتی چهره‌های سیاسی بزرگ مثل آقایان هاشمی و خاتمی و گروه‌های سیاسی منتقد از تلویزیون حذف می‌شوند، بدیهی است که مردم و نه‌فقط جوانان با تلویزیون قهر می‌کنند. راه‌حل، تضمین آزادی بیان است. اگر روزی تلویزیون ما پوشش خبری‌اش بیشتر از پوشش خبری شبکه‌های خارجی نظیر بی‌بی‌سی شد، مردم با تلویزیون آشتی می‌کنند.»


  اخبار اجتماعی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------