رحمانی‌فضلی: پدیده بی‌حجابی به نسبت جمعیت رقم عجیبی نیست



اخبار,اخباراجتماعی,رحمانی‌فضلی


 اخباراجتماعی - رحمانی‌فضلی: پدیده بی‌حجابی به نسبت جمعیت رقم عجیبی نیست

وزیر کشور گفت: پدیده بی‌حجابی جامعه به نسبت جمعیت رقم عجیبی نیست، اما در شان نظام اسلامی هم نیست و باید از مدارس، خانه و غیره مقابله با آن را آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا  منطقه کویر، رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت هفته دولت با اشاره به سفرهای استانی و جلسه با مدیران اظهار کرد: امروز هم سفر خوبی به جنوب استان کرمان داشتیم و طرح توسعه فرودگاه جیرفت افتتاح شد که گام بسیار مهمی در توسعه جنوب بوده و مسیر عرضه محصولات منطقه را نزدیک و سریع کرد.

کاهش نرخ تورم به 23.5 درصد
وی درباره عملکرد یک ساله دولت یازدهم افزود: مبنای کار روحانی این بود که با ایجاد آرامش و ثبات، گام‌های بلندی در توسعه برداریم و در بحث اقتصاد موفق شدیم. در یک سال بر مبنای ایجاد ثبات و آرامش جلو برویم و به عنوان نمونه در نرخ ارز ثبات را احساس می‌کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حال حاضر ثبات اقتصادی حاکم است و در کنار آن مسئله تورم از 45 درصد به 23.5 درصد رسیده است.

در بحث سیاست خارجی با تهدیدی مواجه نیستیم
وی بیان کرد: در بحث سیاست خارجی که با تهدیدات نظامی و فشارهای بین المللی مواجه بودیم، در حال حاضر نه تنها با تهدید مواجه نیستیم، بلکه انزوا برداشته شده و فعالیتهای اقتصادی در حال روان شدن است و در بحث هسته‌ای حق ما را پذیرفته‌اند.

در یک سال گذشته چالش و تنش سیاسی اصلا نداشته‌ایم
وزیر کشور گفت: در سیاست داخلی نیز که در گذشته شاهد اختلافات تا سطح سران قوا و احزاب سیاسی بودیم اما در یک سال گذشته چالش و تنش سیاسی اصلا نداشته‌ایم، ضمن اینکه فعالیتهای سیاسی افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین امروز کشور ما از امنیت و اقتدار برخوردار است و تدبیر دولت این بود که آرامش را ایجاد کنیم و با فعالیت، امید به مردم دهیم.

از مطالبه مردم استقبال می‌کنیم
رحمانی فضلی تصریح کرد: مردم نیز امیدوار شده و مطالبه دارند و ما از مطالبه مردم استقبال می‌کنیم و باید با مشارکت مردم کار را پیش ببریم.

مسئله آب در حال تبدیل شدن به بحران است/دولت در حل مسئله آب جدی است
وی در ادامه درباره مسئله آب در کشور بیان کرد: مسئله آب در حال تبدیل شدن به بحران است و مردم باید بدانند بدون مدیریت مصرف آب نمی‌توانیم خیلی به حل این بحران امیدوار باشیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: آب محصول تولیدی نیست. باید ابرها بارش داشته باشند و ما دچار خشکسالی هستیم و با دو برابر شدن جمعیت، چند برابر شدن مصرف آب و استقرار صنایع مختلفی که نیاز به آب دارد، اگر مصرف کنترل و مدیریت نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان کرد: باید به سمت تغییر الگوی کشت برویم و تجهیز سیستمهای جدید آبیاری و گسترش آبیاری تحت فشار در استان کرمان با اولویت انجام شود.

وزیر کشور با تاکید بر بازیافت آب اظهار کرد: در برخی صنایع تا چهار یا هفت بار آب قابل بازیافت است و باید آب شرب و بهداشتی تفکیک شود و در غیر این صورت نمی‌شود کاری برای بحران آب انجام داد.

وی افزود: دولت در حل مسئله آب جدی است و 1300 میلیارد تومان برای آبیاری نوین و با عنایت مقام معظم رهبری 25 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای ساماندهی وضعیت آب در مناطق مرزی اختصاص یافته است.

باید ظرف مدت چهار سال بحث آب را مدیریت و کنترل کنیم
رحمانی فضلی بیان کرد: باید ظرف مدت چهار سال بحث آب را مدیریت و کنترل کنیم و این نیاز به عزم ملی دارد و اگر به این بحران توجه نکنیم دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

وزیر کشور با اشاره به طرح‌های انتقال آب به استان کرمان گفت: انتقال از سرشاخه‌ها راحت نیست و در حال حاضر با توجه به کمبودها، به مسائل اجتماعی و بعضا امنیتی بر می‌خوریم و راه درست، صرفه جویی آب است نه انتقال آن.

وی افزود: اگر در کرمان 10 درصد صرفه جویی شود، شاید به اندازه همه انتقالها بتوانیم کار را انجام دهیم اما برای انتقال آب، دولت با رعایت همه جوانب کار را انجام می‌دهد.

وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بالایی در معدن، کشاوررزی و صنعت دارد و پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: طرحی برای استانداران داریم که اگر اجازه دهیم استان خود را اداره کنید، چه اختیارات و تسهیلاتی می‌خواهید؟

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی تصریح کرد: "رزم حسینی" از استانداران موفق بوده وهمواره نوآوری و خلاقیت داشته و توانسته عناصر اصلی حکومت را درگیر توسعه کند.

وی گفت: نرخ بیکاری استان کرمان 6.5 درصد است که به نسبت 12.5 درصد در سطح ملی، رقم خوبی است و نشانه فضای کسب و کار خوب است و امیدواریم با همت مردم و مدیریتهای باتجربه استان در سطح استان و ملی و پیوند بین علم، سرمایه و اندیشه مدیران، توسعه را جلو ببریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در این صورت می‌توانیم ظرف یک تا دو سال از نظر منابع و هزینه استانها را کاملا خودکفا کنیم و باید توسعه کشور متوازن و متعادل باشد و با این وحدت کشور، اراده دولت و حمایتهای رهبری، مسیر توسعه را انقلابی و بسیجی پیش می‌بریم.

مصیبت اصلی ما به مرزهای شرقی برمی‌گردد
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه اظهار کرد: مصیبت اصلی ما به مرزهای شرقی برمی‌گردد و کشورهای همجوار ما در حوزه مواد مخدر دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: امسال 210 هزار هکتار زمین در افغانستان برای کشت خشخاش اختصاص یافته و 6000 تن تریاک تولید شده که حدود 70 میلیارد دلار ارزش و مافیای ثروت، قدرت و .. پشت این مسائل هستند.

انسداد 90 درصدی مرزهای کشور
رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم مرزهای شرقی را مدیریت کنیم و حدود 90 درصد مرز ما مسدود است و همین موجب شده بخش زیادی از ترانزیت مواد به آبهای آزاد منتقل شود این در حالیست که سال گذشته بیش از 70 درصد کشفیات مربوط به مناطق مرزی می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: یکی از مسیرهای اصلی، زاهدان به کرمان است و شاید بیش از 100 درصد افزایش کشفیات را امسال در این محور داشته‌ایم که گام موثری در مبارزه با مواد مخدر است.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار عرضه مواد مخدر، بحث مصرف مطرح است که یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد و باید مبارزه با مواد مخدر را با پیشگیری و اجتماعی کردن انجام دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: باید خود مردم مواظب باشند و آگاهی و حساسیت مردم را بالا ببریم و هر کس مواظب خانواده خود باشد و این کافی است.

وی افزود: در دولت تمهیدات خوبی برای ترک، درمان و صیانت و مهارت آموزی معتادان اندیشیده شده و امیدواریم بتوانیم موفق باشیم اما نکته اصلی در پیشگیری، اجتماعی کردن و آگاهی دادن به وسیله رسانه و صدا و سیماست.

پیگیر بازگشت افاغنه به کشور خودشان هستیم
رحمانی فضلی در ادامه درباره حضور افاغنه در ایران و استان کرمان گفت: کشور ما تاکنون خیلی به افاغنه کمک کرده و 320 هزار نفر دانش آموز افغانی و 13 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: افاغنه در جنگ به ما کمک کرده‌اند و نباید روابط حسنه فراموش شود اما این میهمانان باید روزی به خانه خود بروند و از طریق مجامع بین‌المللی این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید برنامه ریزی کنیم و این امر بدون همکاری دولت افغانستان و پاکستان مسیر نمی‌شود که در این باره نشست‌های سه جانبه داریم.

دستگیری ماهانه 100 تا 150 هزار افغانی غیرمجاز در کشور
وی افزود: افغانی‌ها دو دسته هستند؛ یک گروه مجوز دارند و قانونی کار و زندگی می‌کنند که با این دسته مشکلی نداریم اما با افغانستان توافق کردیم غیرقانونی‌ها را برگردانیم به مرز تا ویزای کار بگیرند و موقت بیایند، اما این امر عملی نشد.

وزیر کشور اظهار کرد: افاغنه غیرمجاز را هر جا ببینیم بازداشت و در اردوگاه نگهداری و به آن طرف مرز منتقل می‌کنیم زیرا ورود این افراد تبدیل به شبکه غیرقانونی قاچاق انسان شده و ماهانه 100 تا 150 هزار افغانی غیرمجاز در کشور دستگیر و روانه آن طرف می‌شوند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت کشور در جهت ارتقای سطح امنیتی اخلاقی جامعه گفت: بحث فرهنگی اجتماعی از موضوعات مهم وزارت کشور است و اساس فعالیت ما مبتنی بر حوزه اعتقاد، فرهنگ و اندیشه است.

وی تصریح کرد: در وزارت کشور طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 22 دستگاه عضو و هشت کمیته فرعی از جمله در قانون عفاف و حجاب فعال بوده و جلسات با موضوعات مختلف دنبال می‌شود و سعی می‌کنیم به صورت جدی و روش مند و قانون‌مند مباحثی همچون حجاب را دنبال می‌کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی را ابتدا مبنا قرار داده‌ایم و بازرسانی برای همه دستگاه‌های اجرایی کشور انتخاب و در اماکن عمومی و در خیابان نیز نیروی انتظامی باید کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: مسائل فرهنگی بحث یک روز نیست و مجموعه فعالیتها و نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ اسلامی، روحانیت و مسجد بالاتر از همه است و همه با هم می‌توانند دست به دست هم این مسئله را حل کنند.

رحمانی فضلی بیان کرد: نگرانی‌هایی که در رسانه‌ها می‌بینیم، به عنوان وزیر کشور می‌گویم اینگونه نیست و مردم عفت و حجاب و عفاف را مراعات می‌کنند.

وی تصریح کرد: پدیده بی‌حجابی در جامعه به نسبت جمعیت رقم عجیبی نیست اما در شان نظام اسلامی هم نیست و باید از مدارس، خانه و غیره مقابله با آن را آغاز کنیم.
 
اخباراجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------