خبرهای خوش ابتکار برای محیط بانان



اخبار,اخبار اجتماعی ,ابتکار


 اخباراجتماعی - خبرهای خوش ابتکار برای محیط بانان

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که خبرهای خوشی برای محیطبانان داریم، گفت: به زودی اعطای نشان و درجه به محیط بانان از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با بیان این که وضعیت معیشت، آموزش و توانمندسازی محیط بانان برای ما اهمیت بسیار دارد، گفت: تبدیل وضعیت حدود 440 نفر از محیط بانان از قراردادی به پیمانی، افزایش حقوق بر اساس ضرایب ابلاغی از سوی معاونت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی از محل صرفه جویی‌های به عمل آمده و پرداخت حق الکشف، دیه‌ها و جبران خسارت‌ها به محیط بانان که از سال 1391 پرداخت نشده بود، به انجام رسیده است.

وی افزود: 700 امتیاز بر اساس بند 5 ماده 68 و ضریب محیط‌بانان نیز اعمال شده است. همچنین دوره‌های آموزشی نیز برای محیط بانان پنج استان برگزار شده و آموزش‌های ملی را نیز به زودی آغاز خواهیم کرد.

به گفته ابتکار، بعد از یک دوره طولانی تعطیلی برای اعطای نشان و درجه به محیط بانان به زودی این کار انجام خواهد شد.

سه هزار محیط‌بان، محیط زیست پهناور ایران را محافظت می‌کنند؛ در حالی که طبق استاندارد جهانی باید از هر۲ هزار هکتار عرصه خشکی و هر یک هزار هکتار عرصه تالابی، یک محیط بان حفاظت کند و گستره‌ای چون کشور ایران نیاز به ۱۱ هزار محیط بان دارد. ضمن اینکه قراردادهای استخدامی محیط‌بانان در کشور ما، از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. همچنین به دلیل خلاءهای قانونی محدودیت‌هایی برای آنان ایجاد شده که این قانون می‌تواند آن‌ها را در مقابل انجام وظایفشان مجازات کند حتی یکی از محیط‌بانان در انتظار اجرای حکم اعدام خود است.
  اخباراجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------