تحصیل تا کلاس نهم،اجباری می شود



اخبار,اخباراجتماعی,آموزش و پرورش


 اخبار اجتماعی - وزیر آموزش و پرورش :
تحصیل تا کلاس نهم،اجباری می شود

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت گسترش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در برنامه ششم توسعه، قانون اجباری بودن تحصیل تا کلاس نهم را لحاظ می‌کنیم.

به گزارش مهر، علی اصغر فانی افزود: در برنامه چهارم توسعه، تحصیل اجباری تا پایان متوسطه اول لحاظ شده بود، اما اجرایی نشد که این موضوع را در برنامه ششم توسعه دنبال می کنیم.

وی با اشاره به این که اجباری شدن تحصیل به این معناست که والدینی که فرزند خود را از تحصیل محروم کنند، مجرم شناخته می شوند، ادامه داد: هم اکنون دختران زیادی از پوشش تحصیلی محروم هستند که این میزان دردوره متوسطه دوم (دبیرستان) بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که آموزش و پرورش دختران در مناطق روستایی، عشایری و مرزی و نیز در رشته های فنی و حرفه ای با مشکل روبه روست، خاطرنشان کرد: امسال مصمم هستیم در معاونت آموزش ابتدایی حتی یک دانش آموز خارج از مدرسه نماند. این در حالی است که در برخی مناطق به دلیل مسائل فرهنگی، دختران را به مدرسه نمی فرستند که باید خانه به خانه این مسائل را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از تولید بی سوادی مربوط به دختران است که در این زمینه، توسعه مدارس شبانه روزی دختران در دوره متوسطه اول و دوم و نظام روستا مرکزی مدنظر است.

 

 اخباراجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------