آقای شهردار؛ نمی‌توانید قانون را زیر سوال ببرید!



اخبار,اخباراجتماعی,شورای شهر تهران

 

 اخبار اجتماعی - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:
آقای شهردار؛ نمی‌توانید قانون را زیر سوال ببرید!

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر رعایت قانون، گفت: آقای شهردار هدف وسیله را توجیه نمی کند نباید برای یک کار خوب قانون را زیر سوال برد.


 


رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از مدیریت یکساله احمد مسجد جامعی در کرسی ریاست شورای شهر تهران در قالب تذکری به شهردار تهران، گفت: 16شهریورماه خبری در سایت همشهری آنلاین خبری با عنوان " قول شهردار تهران برای ساخت مجتمع رویان در سه سال آینده " منتشر شد. این پروژه بیماستانی دارای 324 تخت خواب، 33 طبقه مرکز مطالعاتی در 140 هزار متر مربع عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به بخشی از متن سخنرانی شهردار تهران در این جلسه مبنی بر" تحقق تلاش جهادی و رعایت قوانین" افزود: شهردار تهران از بهره برداری از این پروزه در 3 سال آینده خبر می دهد حال نکته اینجاست. در شرایطی که شهردار تهران در این جلسه به رعایت قوانین اشاره می کند که بسیار بجاست و پروژه مذکور نیز قابل دفاع است اما در عمل دیده می شود که شهردار پای بند به قوانین نیست. آقای شهردار هدف وسیله را توجیه نمی کند نباید برای یک کار خوب قانون را زیر سوال برد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چرا قبل از اخذ مصوبه شورا این پروژه آغاز شده است، تصریح کرد: شهردار بر اساس کدام اختیار چنین قولی را داده است از طرفی میزان منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه چقدر است و محل تامین آن کجاست. رعایت قانون یعنی این موارد. بهتر است آقای شهردار این موارد را پاسخ دهد.

حافظی درباره تذکر دوم نیز اعلام کرد: این تذکر درباره  متن تبصره 3  بودجه و کمیته تخصیص اعتبار است که همیشه محل دغدغه خاطر اعضای شورا بوده است و حتی به سوال از شهردار منتهی شد که وی قول دعوت از اعضا را نیز اعلام کرد. در 10 تیرماه امسال دومین جلسه این کمیته تخصیص تشکیل شد که علاوه بر عدم دعو ت از اعضا دو بند 7 و 9 این کمیته جای تامل دارد.

وی ادامه داد: در بند 7 تکلیف شده است که 300 میلیارد تومان افزایش اعتبار برای پروژه شهر آفتاب تخصیص یابد و در نهایت در اصلاحیه پایان سال اعمال شود. حال سوال اینجاست آیا این کمیته این اختیار را دارد؟ ممکن است شهردار این اختیار را از محل اختیارات خود تامین اعتبار کند که در این صورت اگر در قالب اختیارات شهردار تصمیم گیری شده است نیاز به اصلاحیه پایان سال نیست و باید این جمله اصلاح شود اما اگر قرار است از محل دیگری تامین شود نباید وی وارد این مساله شود چراکه هیچ مقامی در شهرداری تهران اجازه ندارد منابعی که در اختیارات شوراست جابجا کند و به اصلاحیه پایان سال منتهی کند.

حافظی تاکید کرد: این مساله در مورد بند 9 نیز صدق می کند که باید رسیدگی شود .

  اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------