رازهای شکست زن مدعی نجات ماورایی



اخبار,اخباراجتماعی,دعانویسی و طالع‌بینی


 اخبار اجتماعی  -   رازهای شکست زن مدعی نجات ماورایی

خانم عزیز، گل من! برای یافتن شوهرتان باید یک آینه صدساله، یک متر پارچه حریر و یکصد شمع تهیه کنید و برایم بفرستید...تهیه «آینه صدساله» ترفندی است که از جانب زن مدعی «قدرت پنهان» برای همه تماس‌گیرندگان مطرح می‌شود.

این روزها شبکه‌های نوظهوری به جای رمل و اسطرلاب، دعانویسی و طالع‌بینی در کنج پستوی خانه‌ها، از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به خانه‌ها نفوذ می‌‌کنند تا در گستره جهانی به فریب ساده‌دلانی در میان اعضای خانواده‌ها بپردازند و به بهانه بخت‌گشایی دختران، معالجه بیماران صعب‌العلاج و یا یافتن گنج‌های پنهان ثروت‌های نامشروع کلانی به چنگ بیاورند.

به گزارش ایران، عامل مستقیم هر یک از این شبکه‌های کلاهبرداری معمولاً زنی است که بر صحنه تلویزیونی ظاهر می‌شود و ساده‌دلانی را که هر یک نیاز و مشکلی دارند شکار می‌کند.زنی که خود را صاحب «قدرت پنهان» می‌‌داند، مدعی است از طریق یک آینه صدساله می‌تواند بیماران لاعلاج را شفا دهد، شوهران نامهربان را سر مهر آورد، بخت بسته دختران را بگشاید و... .

*خانم مینا!... من زنی 30 ساله هستم و فرزند دارم. شوهرم مدت یک سال است گم شده، چه کنم؟

-خانم عزیز، گل من! برای یافتن شوهرتان باید یک آینه صدساله، یک متر پارچه حریر و یکصد شمع تهیه کنید و برایم بفرستید...تهیه «آینه صدساله» ترفندی است که از جانب زن مدعی «قدرت پنهان» برای همه تماس‌گیرندگان مطرح می‌شود.

*خانم مینا! آینه صدساله را از کجا تهیه کنیم؟

تماس گیرنده جوابی که می‌شوند این است:
-خانم گل من!‌ پول بفرستید ما آینه صدساله را پیدا می‌کنیم و  در همین جا مبلغ چند صد میلیون تومان برای خرید آینه مطرح می‌شود و این آغاز کلاهبرداری است.

این زن مدعی قدرت پنهان از طریق شبکه‌ای در نقاط مختلف جهان از جمله داخل کشور عواملی در نظر گرفته تا پول‌های خرید آینه صدساله کذایی را از حاجت‌مندان ساده‌دل دریافت می‌کنند و به حساب این شبکه کلاهبرداری – از طریق صراف‌ها- انتقال می‌دهند.اخیراً یکی از شاکیان که در تهران در دام فریب این رمالی تلویزیونی افتاده در مراجعه به کلانتری نواب تهران گفته بود:

-با دیدن برنامه ماهواره‌ای به نام «قدرت پنهان» که از یک شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود با این زن کلاهبردار آشنا شدم تا بیماری مغزی یکی از افراد فامیل را معالجه کند.

گردانندگان این شبکه رمالی پیشنهاد دادند یک آینه صدساله بخرم و برایشان بفرستم و اگر چنین آینه‌ای پیدا نکردم باید 100 میلیون تومان برای خریدش بفرستم تا خودشان تهیه کنند. سپس برای پرداخت پول مرا به جوانی معرفی کردند که پول را پرداختم اما پس از مدت‌ها فهمیدم فریب خورده‌ام.

در جریان تحقیقات پلیسی روشن شد که تعدادی زن و مرد به همین طریق در تهران و شهرستان‌ها برای معالجه بیماری یا تقاضاهای دیگر بابت خرید آینه به عوامل زن مدعی قدرت پنهان مبالغی پرداخته‌اند و بعد پی برده‌اند که فریب خورده‌اند.

این زن مدعی قدرت پنهان که 43 سال سن دارد براساس پرونده اتهامی، در کودکی پس از مرگ والدینش همراه مادربزرگش به امریکا و سپس به کانادا مهاجرت کرده و به دلیل اختلال جنسیتی او را از مدرسه مخصوص کاتولیک‌ها اخراج کرده‌اند. در 16 سالگی در یک کاباره در شهر اتاوا مشغول کار شده تا این‌که یکی از کارکنان کاباره به او پیشنهاد ازدواج داده اما پس از پنج ماه جدا شده‌اند.

 

این زن که «مینا-م» نام دارد در جریان این ازدواج با یک مرد امریکایی ساکن اتاوا – از مشتریان کاباره- رابطه پنهان برقرار کرده بود که به همین خاطر از شوهر اولش جدا شده و با او ازدواج کرد ولی پس از دو ماه – به دلیل مسائلی- که خود می‌گوید از او هم جدا شد.

 

«مینا-م» می‌گوید: پس از این تجربه‌های تلخ دوباره نزد مادربزرگم برگشتم و به تورنتو رفتم. در همان ماه اول زندگی جدیدم در تورنتو زمانی که به بیماری افسردگی دچار شده بودم در یک سمینار شرکت کردم و با قدرت پنهان آشنا شدم. از همان ابتدای کار مردم استقبال شدیدی از قدرت پنهان کردند و بیماران بسیاری شفا گرفتند و این باعث انگیزه‌های تازه‌ای در من شد. وی برای اینکه متقاضیان قدرت پنهان پول خرید آینه برایش بفرستند در پیامی به مخاطبانش گفته:

-هفته گذشته ما یک سرطانی داشتیم که برای تهیه امکانات از قبیل آینه و... بموقع پول را به ما رسانده‌ و الان جواب خوبی گرفته ولی در مقابل چند نفر بودند که یکی به خاطر طلسم سیاه با قدرت پنهان تماس گرفته بود که الان نصف پول را به ما رسانده و ما برای  او آینه خریداری کرده‌ایم و الان می‌گوید بقیه پول را ندارم و باید صبر کنید.

بعد این مدعی قدرت پنهان برای جلب هر چه سریع‌تر بقیه پول‌های درخواستی اعتراض می‌کند: «ما در اینجا کمبود جا داریم، نمی‌توانیم برای نگهداری آینه‌های شما که خریده‌ایم نقش یک انباردار را بازی کنیم. نگهداری از وسایل خودش یک  انبار جداگانه می‌خواهد.»

بعد این زن مدعی قدرت پنهان توصیه می‌کند:
-پس زمانی که با من تماس می‌گیرید قیمت دقیق «آینه» را بپرسید، بعد به فکر حل مشکل‌تان باشید.
به گفته یکی از مأموران پلیس همین توصیه‌ها و نق‌زدن‌ها هدف کلاهبرداری حریصانه این زن فریبکار را نشان می‌دهد وگرنه کسی که مدعی نجات و سلامتی بیماران و نیازمندان است به خاطر پول نیازمندان را جواب نمی‌کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران: این فریبکاری است
سرهنگ «عباسعلی محمدیان» رئیس پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: بارها تأکید داشته‌ایم مردم نباید به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، زیرنویس‌های آن‌ها و حتی آگهی‌های اینترنتی اعتماد کنند.

وی افزود: هر موضوعی که  با  این شبکه‌ها در ارتباط بوده و شکایت‌هایی را در پی داشته وقتی از سوی پلیس تحت تحقیق گرفته شده، نشان داده دست‌اندرکاران تبلیغات ماهواره‌ای همگی به دنبال کلاهبرداری و سودجویی هستند یا کالای ارائه شده تقلبی بوده  یا گروهی کلاهبردار با استفاده از این شبکه‌های ماهواره‌ای به فریب مخاطبان خود پرداخته‌اند و به کلاهبرداری از آن‌ها دست زده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در مورد کلاهبرداری با «آینه جادویی» موهوم که مدعی هستند قدمت صدساله‌ای دارد و شفادهنده بیماری‌های لاعلاج است، باید از دو شاخه بنگریم؛ یکی اینکه گروهی شیاد با تبلیغات ماهواره‌ای به کمین افرادی ساده‌لوح نشسته‌اند و دیگری اشاعه خرافات است و اینکه در چنین روزگاری چرا برخی مردم ساده‌‌دل هنوز به جادویی بودن آینه یا هر مسأله خرافاتی دیگری اعتقاد دارند تا جایی که پول‌های میلیونی خود را با این باور غلط به یغما می‌دهند.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: زنی در پایگاه 8 پلیس آگاهی شکایتی از دست‌اندرکاران تبلیغات یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح کرده و گفته کلاهبرداران مدعی شده‌اند آینه‌ای با قدمت صدساله وجود دارد که به خاطر نورهای ماورایی شفادهنده بیماری لاعلاج افراد است و 400 میلیون تومان قیمت دارد.این زن ساده‌دل وقتی با شماره مندرج در آگهی ماهواره‌ای تماس می‌گیرد آنان یک شماره در ایران به وی می‌دهند و این زن در تماس با جوانی 22 ساله که بعد مشخص شد پسری بیکار است به او بابت خرید آینه 100 میلیون تومان پول می‌دهد و عجیب این‌که همه پول را از دوستان و آشنایان قرض می‌گیرد با این تصور که آینه جادویی باعث شفای بیماری لاعلاج می‌شود.

مأموران با وجود این‌که نحوه دریافت پول و نحوه افتتاح حساب پیچیده بوده است متهم را به دام می‌اندازند و با بررسی گردش مالی حساب بانکی وی متوجه می‌شوند این جوان از 20 طعمه خرافاتی دیگرش با مبالغ مختلف پول گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بررسی‌های پلیسی نشان داد عاملان این تبلیغات ماهواره‌ای در کانادا حضور دارند که در حال تحقیق هستیم تا مشخص شود ارتباط مالی بین متهم و آنان چگونه است و اگر جرم آن‌ها نیز محرز شود و پی ببریم بخشی از پول‌ها به جیب عاملان آگهی‌های ماهواره‌ای رفته است حتماً با هماهنگی‌های دستگاه قضایی و از طریق پلیس اینترپل برای دستگیری این شیادان در خاک کانادا و استرداد آنان به خاک ایران اقدام خواهیم کرد.

این مقام ارشد پلیسی با ابراز تأسف از وجود خرافات در سطح جامعه گفت: به افراد خرافاتی تنها یک جمله می‌گویم و اینکه وقتی کسی مدعی شد گره‌گشا بوده، بیماری لاعلاج را شفا می‌دهد یا بخت‌گشایی و آینه‌بینی می‌کند بررسی کوتاهی انجام دهند تا ببینند آنان خودشان از لحاظ جسمی، روحی سالم هستند که می‌خواهند دیگران را علاج کنند؟ و همین کافی است به شیاد بودن آن‌ها پی ببرند.رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: هیچ پرونده‌ای از تبلیغات ماهواره‌ای و حتی اینترنتی نزد پلیس نبوده که تحقیقات نشان دهد دست‌اندرکاران آن کلاهبردار نیستند و شیادان و تبهکاران با توجه به مدرن شدن زندگی‌ها با استفاده از این امکانات به راحتی طعمه‌هایشان را فریب می‌دهند و به دام خود می‌کشانند و اگر مردم تنها کمی دقت کنند هیچ‌گاه دچار دردسر نخواهند شد.

چرا برخی افراد به رمال‌ها و آینه‌بین‌های نوظهور روی می‌آورند؟
«افسر افشار نادری» کارشناس آسیب‌های اجتماعی ترس از آینده را از جمله علل مراجعه افراد به فالگیران و رمال‌ها می‌داند و می‌گوید: در برخی افراد وقتی امنیت فکری و روانی وجود نداشته باشد و نسبت به آینده خود نگران شوند به چنین خرافاتی روی می‌آورند تا حدودی نگرانی از آینده را کاهش دهند.

 

این جامعه‌شناس بیان می‌کند دلایل رونق کار فالگیران مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری، بیماری و... در جامعه است چرا که برخی افراد به دلیل کمبودهایی که در زندگی و جامعه خود احساس می‌کنند به خرافات پناه می‌برند تا از طریق نیروهای ماورایی مشکل‌شان را حل کنند. آن‌ها بقدری احساس ناامیدی می‌کنند که از شنیدن دروغ رمالان به آرامش می‌رسند.

همچنین فالگیران از ضعف باورهای مردم سوءاستفاده می‌کنند و به تخریب اندیشه‌های مذهبی دامن می‌زنند. افشار نادری ادامه می‌دهد: متأسفانه در رسانه‌ها نیز دیده می‌شود برخی به اشاعه خرافه می‌پردازند، به عنوان نمونه در برخی سریال‌های سال گذشته ماه رمضان وقتی مضمون برنامه‌ها روح و خیالات واهی بود و نشان داده می‌شد که افراد می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به نتایج مطلوب هم برسند همین امر به گسترش خرافات در جامعه دامن می‌زند و در جامعه‌ای که از لحاظ فرهنگی دچار معضل باشند افراد ناآگاه به دام شیادان و کلاهبرداران می‌افتند. در این پرونده نیز سودجویان چه در داخل چه در خارج از کشور با اطلاع از مشکلات و ناآگاهی افراد از سادگی و باورهای چنینی سوءاستفاده می‌کنند و می‌گویند می‌توانند مشکلات آنان را حل کنند و در قبال حل مشکلات درخواست پول‌های میلیونی می‌کنند.

این کارشناس اجتماعی می‌گوید: اما باید به این امر توجه شود اگر حتی یک درصد از افراد دارای نیرو و انرژی خاصی باشند هرگز در قبال نیروی معنوی‌شان پول دریافت نمی‌کنند چون کسی که فردی مادی باشد نمی‌تواند به دنیای معنوی پا بگذارد.وی بیان می‌کند: هر چند که علاقه به دانستن آینده امری ذاتی است اما افراد نباید در دام چنین شیادانی بیفتند و زندگی‌شان را با دلخوشی به امیدها و تصورات خیالی فالگیران بنا کنند. به طور کلی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم بهترین روش برای برخورد با این گروه از افراد شیاد و کلاهبردار است.


اخباراجتماعی - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------