پزشکیان: دلواپس و نگران جوانان ايران باشیم



اخبار,اخبار اجتماعی,نرخ بيکاری درایران

 

 اخبار اجتماعی - بسياري براي اينکه بيکارند نمي‌توانند ازدواج کنند
پزشکیان: دلواپس و نگران جوانان ايران باشیم

 نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد نسبت به شغل و ازدواج جوانان دلواپس باشيم، گفت: ما در کشور جواناني داريم که نمي‌توانند ازدواج کنند به همين دليل بايد کاري کنيم که زمينه ازدواج فراهم شود.

دكتر مسعود پزشکيان، درارتباط با معضلات موجود برسرراه عدم ازدواج جوانان و بحث لزوم فرزندآوري، گفت: عدم ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج مسائل و بحث‌هاي اخلاقي را به وجود مي‌آورد. به هرحال اگر جوان نتواند مسير درست را طي کند به مسير غلط مي‌رود. ما وظيفه داريم اين مسائل را حل کنيم و اين معضل امروز ماست و اين موضوع بايد به اصطلاح دلواپسي ما باشد. وي افزود: در اين ارتباط ما بايد مسائل اقتصادي و شغل را فراهم کنيم، نمي‌توان با حرف مردم را به ازدواج ترغيب کرد بايد مشوق‌هاي لازم را نيز انديشيد. امروز بسياري براي اينکه بيکارند نمي‌توانند ازدواج کنند ومتاسفانه از هر 4-5 زوجي که ازدواج مي‌کنند يک زوج طلاق مي‌گيرد که اين آمار اصلا قابل قبول نيست.

وي افزود: به هرحال اقتصاد براي مديريت يک زندگي داراي اهميت است. اگر مشکلات عديده اقتصادي بر سر راه جوانان باشد نمي‌توان برنامه‌هاي فرهنگي را براي آنها به اجرا درآورد. نماينده مجلس شوراي اسلامي درخصوص نقاط ضعف دولت در حوزه هاي مختلف، گفت: بسياري از نقاط ضعف را مي‌توان براي دولت برشمرد. در روندي که وجود دارد در چارچوب مديريت‌ها، در چارچوب اجراي قانون بخصوص در لايه‌هاي پاييني اشکالاتي وجود دارد؛ در واقع در لايه‌هاي پاييني زماني که قراراست قانون اجرا شود اقدامي صورت نمي‌‌دهند.

پزشکيان افزود: من دربخش‌هاي ديگر تخصصي ندارم و نمي‌توانم چيزي بگويم اما دربهداشت و درمان مسئله بسيار مشخص است. سطح‌بندي، پول‌هاي زيرميزي، پول‌هاي خارج ازتعرفه، هماهنگ بودن قيمت‌ها اکنون بدان شکل مورد توجه قرارنمي‌گيرد، البته بايد گفت که همه چيزرا نمي‌توان يک شبه تغييرداد اما مي‌توان جهت گيري و سوگيري را به آن سمت سوق داد، بالاخره درقانون نوشته شده مديران اجرايي فقط بايد يک جا کارکنند، طبق قانون برنامه5 ساله همه پزشکان فقط حق دارند يک جا کار کنند و نمي‌توانند چند جا کارکنند. در قانون نوشته شده براساس سطح‌بندي و ارجاع کارها انجام شود.


  اخبار اجتماعی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------