ثبت بالاترين ركورد حضور ايراني‌ها در مكه‌مكرمه



اخبار,اخباراجتماعی,حج ۹۳


 اخبار اجتماعی - ثبت بالاترين ركورد حضور ايراني‌ها در مكه‌مكرمه

با پايان گرفتن عمليات اعزام زائران، از بامداد امروز (دوشنبه) تعداد ايرانيان حاضر در مكه‌مكرمه با ۶۴ هزار و ۶۹ زائر به بالا‌ترين سطح خود در حج ۹۳ رسيد.

مديركل برنامه‌ريزي، پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: با پايان گرفتن عمليات اعزام زائران، از بامداد امروز (دوشنبه) تعداد ايرانيان حاضر در مكه‌مكرمه با ۶۴ هزار و ۶۹ زائر به بالا‌ترين سطح خود در حج ۹۳ رسيد.

به گزارش مهر، حسن سرخوش گفت: آخرين پرواز سعودي، با يك‌صد و ۸۰ زائر ايراني، فرودگاه امام خميني در تهران را ساعت ۱۹ و پنج‌دقيقه شامگاه يك‌شنبه به مقصد جده ترك كرد.

به گفته وی ، از مدينه‌منوره هم خبر مي‌رسد كه با خروج هزار و ۶۷۰ زائر ايراني از اين شهر، هم‌اكنون هيچ زائر ديگر ايران در مدينه نيست و همه آن‌ها تا بامداد امروز به مكه، مشرف شده‌اند.

 مديركل برنامه‌ريزي، پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: مجموع كل پروازهاي انجام‌شده از ۱۹ ايستگاه پروازي ايران به عربستان‌سعودي را ۱۸۵ عدد اعلام كرد كه توسط سه شركت سعودي، ايران‌اير و ماهان انجام شده است.

وي افزود: ۱۰۲ پرواز به مدينه منوره و ۸۴ پرواز به سمت جده آمده‌اند كه در مجموع ۴۷ پرواز از شركت ايران اير، ۵۰ پرواز از شركت ماهان و ۸۹ پرواز سعودي بوده‌ است.

وی اظهار داشت: ميانگين تاخير‌ها زير ۲۰ دقيقه قرار داشته و ايستگاه‌هاي پروازي مشهد، گرگان و ساري، نه تنها تاخيري به ثبت نرسانده‌اند، بلكه پروازهاي آن‌ها با تعجيل هم همراه بوده است.

به گفته وی، اولين زائران ايراني ۱۷ مهرماه جده را به سمت ايران اسلامي ترك خواهند كرد و اين روند تا ششم آبان‌ماه به‌طول خواهند انجاميد. تعداد پروازها در بازگشت نيز به همين ميزان خواهد بود.

سرخوش گفت:۵۰ درصد پرواز‌ها از سوي شركت هواپيمايي سعودي، ۲۵ درصد از سوي شركت هواپيمايي ايران اير و ۲۵ درصد از سوي شركت هواپيمايي ماهان انجام گرفت.


اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------