5000 سایت بدون مجوز فعالیت می‌کنند



اخبار,اخبار اجتماعی,وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 اخباراجتماعی - انتظامی اعلام کرد
5000 سایت بدون مجوز فعالیت می‌کنند

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 5000 سایت بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این سایت‌ها به صورت جدی برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی ظهر امروز در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه استان قم در حوزه رسانه‌ای از جایگاه ویژه و مناسبی برخوردار است، اظهار کرد: استان قم به دلیل حضور رسانه‌های تخصصی و محلی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی افزود: توجه و ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به موضوع خاص در هر رسانه، توجه و ترویج زبان و ادبیات فارسی، توجه و ترویج روزنامه‌های محلی در استان‌ها، ترویج علم به زبان ساده در مجلات و نشریات از محورهای اصلی هر رسانه‌ای باید باشد.

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به واگذاری یارانه به صاحبان رسانه‌های خصوصی گفت: امسال تمام یارانه مطبوعات به بخش خصوصی واگذار شد تا قدمی در راستای کمک به نشریات خصوصی برداشته شود.

انتظامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به ادبیات و زبان فارسی دارند و در دیداری که با شاعران و نویسندگان داشتند از اهمیت توجه به زبان فارسی سخن گفتند از همین رو تلاش شده تا در رسانه‌های مختلف توجه ویژه‌ای به زبان فارسی شود.

وی با اشاره به اینکه نشریات باید به ترویج علم بپردازند، گفت: در مجلات تخصصی به حوزه علم و ترویج آن پرداخته می‌شود اما باید در مجلات و نشریات دیگر با زبان ساده به موضوعات علمی بپردازیم.

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسانه‌ها از حق آزادی بیان برخوردار هستند اما باید دقت داشته باشند که در چارچوب قانون گام بردارند زیرا این امر سبب کمک و پیشرفت کشور می‌شود.

انتظامی با بیان اینکه در یک سال گذشته 1200 رسانه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر 6800 رسانه دارای مجوز هستند که برخی از آنها فعالیت ندارند و تنها مجوز دریافت کرده‌اند.

وی افزود: برای رسانه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند اصرار بر قانون‌مداری بسیار مورد تاکید قرار گرفته است زیرا بسیاری از رسانه‌ها به صورت غیرشفاف و غیرواقعی به انتشار مطالب و اخبار می‌پردازند.

معاون مطبوعاتی و امور اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر5000 سایت فعال بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این سایت‌ها به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

انتظامی با اشاره به اینکه بسیاری از سایت‌های بدون مجوز اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و ورود به حریم خصوصی اشخاص می‌کنند، گفت: هشت سایتی که اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی می‌کنند در چند روز آینده فیلتر خواهند شد.

وی تصریح کرد: 350 نفر از صاحبان سایت‌ها اقدام به دریافت مجوز کرده‌اند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌های موجود اقدام به صدور مجوز می‌کند.

استاندار قم نیز در این دیدار گفت: باید برای ترویج قلم منصفانه در مطبوعات و جلوگیری از بی‌بند و باری در فضای مجازی تلاش کنیم. وی افزود: وزارت ارشاد در دولت یازدهم قدم‌های بزرگی برای ارتقای سطح مطبوعاتی کشور برداشته که قابل تقدیر است.


 اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------