روزنه امید به دنیای دو پرستوی شکسته‌بال



اخبار,اخباراجتماعی,دیستروفی عضلانی

 
 اخبار  اجتماعی - پیگیری‌های گروه زندگی برای درمان مریم و لیلا آغاز شد
روزنه امید به دنیای دو پرستوی شکسته‌بال

مردم مهربان ایران زمین بار دیگر عشق و فداکاری شان را به اثبات رساندند و به یاری مادری آمدند که از 19 سال قبل به تنهایی از دو دختر ناتوانش پرستاری می‌کند.

پس از چاپ گزارش زندگی دو دختر جوان که سالهاست بیماری ژنتیکی دیستروفی عضلانی آنها را خانه نشین کرده است سیل تماس‌های مردمی به روزنامه ایـــــــران ما را شگفت زده کرد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد به یاری مردمی که از صمیم قلب با مادر رنج دیده و دخترانش ابراز همدردی می‌کنند، بهـــــــــترین روند درمانی طی شود تا مـــــــــریم و لیلا پس از این همه سال تحمل تنهایی و خستگی، به زندگی لبخند بزنند.


بسیاری از هموطنان در تماس با گروه زندگی ضمن تشکر از چاپ این گزارش و به تصویر کشیدن زندگی این دو دختر جوان و رنجنامه مادر آنها برای کمک به این خانواده و تأمین هزینه‌های درمانی و همچنین خرید ویلچر مناسب برای آنها اعلام آمادگی کردند. زن جوانی که خود را از خوانندگان همیشگی روزنامه ایران می‌داند با بیان اینکه حاضر است ماهانه مبلغی به این دو دختر جوان کمک کند، گفت: ثروت زیادی ندارم ولی همیشه برای کمک کردن به افراد ضعیف درنگ نمی‌کنم.

 

چاپ گزارش زندگی این دو دختر جوان که سالهاست با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و مادر آنها با سال‌ها پرستاری از دخترانش گذشت و ایثار زنان و مادران ایرانی را نشان داد، مرا بشدت تحت تأثیر قرار داده و وظیفه خود می‌دانم که به یاری‌شان بشتابم. این گزارش نشان داد که هنوز هم در اطراف ما انسان‌هایی هستند که با آبرو زندگی می‌کنند و ما از وضعیت سخت و دشوار زندگی آنها اطلاعی نداریم.


همچنین چند پزشک و متخصص در تماس با روزنامه ایران برای درمان و همچنین پیگیری روند درمانی آنها اعلام آمادگی کردند.


با پیگیری‌های گروه زندگی، دکتر شهریار نفیسی متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) و فوق تخصص بیماری‌های عصب و عـــــضله و الکترو میوگرافی از کانادا یکی از پزشکان متعهدی است که روز سه‌شنبه 29 مهرماه در یکی از بیمارستان‌های تهران مریم و لیلا را تحت معاینه بالینی قرار خواهد داد تا پس از تشخیص نهایی اقدامات لازم پزشکی برای آنها انجام شود.


با توجه به اینکه بیماری دیستروفی عضلانی انواع مختلفی دارد با تشخیص پزشکان باید ابتدا آزمایش‌های ژنتیکی از این دو خواهر انجام شود تا پس از مشخص شدن نوع  دقیق بیماری اقدامات مناسب علمی صورت پذیرد.


همچنین نداشتن ویلچر مناسب یکی از مشکلاتی است که باعث شده این دو خواهر سال‌ها خانه‌نشین و نتوانند از خانه خارج شوند. با توجه به اینکه بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی باید از ویلچرهای مناسب و برقی استفاده کنند اقدامات اولیه برای خرید این نوع ویلچرها انجام گرفته و قرار است پس از مشورت با یک متخصص توانبخشی مناسب‌ترین ویلچر برای آنها خریداری شود که پس از تأیید نهایی برای جلب حمایت‌های شما خبر مربوط به آن منتشر خواهد شد.


مریم که پس از واریز شدن نخستین هدایا به شماره حسابش با خبرنگار ما صحبت می‌کرد، وقتی متوجه شد بزودی روند درمان وی آغاز می‌شود، با شادی گفت: از شما و مسئولان روزنامه و تمام انسان‌های مهربانی که به یاری ما برخاسته‌اید، تشکر می‌کنم و آرزویم این است که هیچ‌گاه طعم تلخ تنهایی را نچشید.


دو پرستوی شکسته بال این روزها در انتظار دستان مهربانی هستند تا هر لحظه از رنج و اندوه گذشته دور شوند. در روزهای آینده گزارش‌هایی از روند درمانی مریم و لیلا به اطلاع خوانندگان خواهد رسید.


 اخباراجتماعی - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------