واکنش به طرح هیات علمی نشدن مجردها



اخبار,اخباراجتماعی,طرح هیات علمی نشدن مجردها


 اخبار اجتماعی -  واکنش به طرح هیات علمی نشدن مجردها

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به طرح ممنوعیت مجردها برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها، گفت: این طرح راهکار تشویق جوانان برای ازدواج نیست.

به گزارش ايرنا، شهیندخت مولاوردی در حاشيه پنجمین اجلاس وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در باکو، با اشاره به ماده 9 طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، افزود: پیشنهاد ممنوعیت مجردها برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها، در چارچوب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده صورت گرفته که اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس شوراي اسلامي مطرح است.

وي اظهار داشت: پیش از این، طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون بهداشت مجلس شوراي اسلامي مورد بررسی قرار گرفت و ماده 9 و 10 آن حذف شده بود اما به نظر می‌رسد دوباره برخی از نمایندگان پیشنهاداتی دادند که منع بکارگیری مجردها به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها از جمله اين پيشنهادات است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه جای بحث کارشناسی درباره این طرح مادامی که به قانون تبدیل نشده است وجود دارد، ادامه داد: تا كنون شاهد بازتاب منفی این طرح در جامعه بوده‌ایم؛ نظراتی هم در این باره بیان شده اما به نطر می‌رسد برای رسیدن به هدف و تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی در زمینه افزایش جمعیت، راه‌های دیگری را باید در پیش گیریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم به دنبال اقدامات ایجابی و تشویقی در زمینه ازدواج و افزایش جمعیت باشیم، به نطر نمی‌رسد از چنین راه‌هایی بتوان به مقصود رسید زیرا نوعی نقض غرض اتفاق می‌افتد.

مولاوردي از تسهیل در امر ازدواج جوانان، رفع مشکل مسکن جوانان و راهکارهایی که بتواند جوانان را برای تشکیل خانواده متقاعد كند، به عنوان برخي راهکارهای جایگزین طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نام برد و اظهار داشت: جوانان ما تا زماني كه به آن باور قلبی نرسند که زمینه لازم برای ازدواج انها فراهم شده است، تن به این کار نخواهند داد.

بر اساس طرح 50 ماده‌ای با عنوان طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، یکی از موارد این طرح ممنوعیت عضویت مجردها در هیات علمی دانشگاه‌ها است.

بر اساس این طرح، 5 سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی ممنوع است.


اخباراجتماعی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------