جولان موادفروشان در اینستاگرام/ صفحات فروش مواد مخدر در شبکه های اجتماعی باز است



اخبار,اخباراجتماعی,موادفروشان در اینستاگرام

 

 اخبار اجتماعی  - جولان موادفروشان در اینستاگرام/ صفحات فروش مواد مخدر در شبکه های اجتماعی باز است

گزارش خبری ما درباره فروش مواد مخدر در اینستاگرام بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی در برداشت. هرچند اخبار رسیده حاکی از آن است که فروشندگان مواد مخدر همچنان در اینستاگرام فعالند.

علی‌رغم انتشار گزارشی در خصوص فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و واکنش معاون اجتماعی وزیر کشور به این موضوع و تأکید پلیس فتا بر شناسایی تمامی این فروشندگان، فروشندگان مواد مخدر در اینستاگرام هنوز فعالند.

هفته پیش گزارشی از این خبرگزاری با عنوان «فروش مواد مخدر» در «شبکه‌های اجتماعی» با تسهیلات «تحویل در منزل» منتشر شد که در آن از جولان فروشندگان مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی برای فروش و معرفی روان‌گردان‌های جدید خبر داده بود. گزارشی که انتشار آن با واکنش‌های بسیاری همراه بود و هشداری بود بر لزوم نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی فعال در گوشی‌های تلفن همراه.

پس از انتشار این گزارش و بازتاب آن در شبکه‌های مختلف صدا و سیما، اخبار پنج‌شنبه شب 20:30 در گزارشی با عنوان «نفوذ فروشندگان مواد مخدر در کوچه پس‌کوچه‌های فضای مجازی و فروش آن‌لاین مواد مخدر در فضای مجازی»، این موضوع را پیگیری کرد و از تعقیب این قاچاقچیان توسط پلیس خبر داد.

در این گزارش گفته شده بود که مواد مخدر غیربومی و غربی با سوءاستفاده از عدم وجود نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، سود سرشاری را عاید قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر می‌کنند. در ادامه پیگیری‌های وبگردی 20:30، خبرنگار این گزارش پس از ارسال ای‌میل خرید مواد، در تماسی تلفنی با فروشنده، از قیمت این مواد جویا می‌شود و فروشنده تأکید می‌کند که مواد خریداری شده را در هر کجای پایتخت، با دریافت هزینه 15 هزار تومانی پیک موتوری به دست خریدار می‌رساند.

در ادامه این گزارش، تصاویری از خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان به تصویر کشیده شد که با دوربین مخفی ضبط شده بود و از فعالیت بدون دغدغه ثبت سفارش این قاچاقچیان در فضای مجازی و تحویل آن در فضای حقیقی حکایت داشت؛ این ماجرا در حالی رخ داد که خبرنگار این گزارش به‌راحتی توانست یک پک کامل ماری‌جوانا را سفارش، و خریداری کند.

پس از انتشار این گزارش بود که میرباقری معاون اجتماعی وزیر کشور به موضوع فروش و معرفی مواد مخدر و روانگردان در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و از برخورد سریع پلیس با این موارد و فروشندگان فعال در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: از پلیس فتا خواسته‌ایم سریعاً گزارشی در این زمینه را در اختیار ما قرار دهد و پلیس عنوان کرده که تا هفته آینده گزارش نهایی را به دست ما برساند.

البته سرهنگ رمضانی، معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا نیز در پایان این گزارش با تشکر از صدا و سیما برای پرداختن به این موضوع، گفت پلیس فتا نشانی دقیق این افراد را از طریق عضویت در شبکه‌های اجتماعی به دست آورده و در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار داده است و با تأکید بر این‌که فروشندگان مواد مخدر شبکه‌های اجتماعی در تمامی کشور شناسایی شده‌اند. او همچنین گفت 90 درصد این موارد با انگیزه کلاه‌برداری انجام می‌شود.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که گر چه یک هفته از انتشار گزارش در خصوص فروش مواد مخدر و روانگردان در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد و سرهنگ رمضانی نیز از شناسایی نشانی دقیق گردانندگان این شبکه‌ها خبر داد ولی هنوز صفحات فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، باز و فعال هستند و این صفحات هنوز در دسترس قرار دارند و در حال عضوگیری.

 اخباراجتماعی  - تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------