ارزش پول ایران به یک سوم کاهش یافته است



اخبار,اخباراجتماعی,ارزش پول ایران


 اخباراجتماعی  -  ارزش پول ایران به یک سوم کاهش یافته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی و عدم حمایت بیمه‌های درمانی مردم بسیاری را به فقر کشانده است، گفت: یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمانی اقشار کم درآمد و فاقد بیمه است.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" در حاشیه بازدید از یک کلینیک دندانپزشکی با اشاره به بهبود وضعیت مراکز درمانی در بخش دندانپزشکی با اشاره به نیازهای موجود در حوزه سلامت در کل کشور گفت: هم اکنون هزینه‌های درمانی به نسبت درآمدها بسیار بالا است که باید با افزایش درآمد خانواده‌ها در جهت کاهش هزینه‌های درمانی نیز تلاش شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نهادهای بیمه‌ای در این عرصه بیان داشت: در شرایط فعلی دولت با مسائل اقتصادی متعددی درگیر است و نمی‌تواند در راستای افزایش حقوق و دستمزد حرکتی انجام دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه نهادهای بیمه‌ای باید در چارچوب ضوابط و مقررات سطح خدمات خود را افزایش دهند گفت: بدون شک بزرگترین سرمایه بیمه‌ها اعتماد مردم است که متاسفانه به سبب عدم حمایت این نهادها و پایین بودن تعرفه‌ها نتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارزش پول ملی ایران نسبت به سال 91 به یک سوم کاهش یافته است تصریح کرد: این بدان معناست که قدرت خرید مردم نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

پور ابراهیمی با اشاره به شوک ارزی و اقتصادی ایران در سال 91 افزود: این مسئله فشارهای سنگینی را به خانواده‌ها وارد کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیازها در شرایط نامساعد مالی قابل چشم پوشی هستند‌ گفت: اما نیازهای درمانی و پزشکی در بدترین شرایط قابل اغماض نیستند و مردم حاضرند برای بهبود سلامتی خود هزینه‌ها را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی و عدم حمایت بیمه‌های درمانی مردم بسیاری را به فقر کشانده است، گفت: یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمانی اقشار کم درآمد و فاقد بیمه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به یونان گفت: در جریان این سفر و در برخورد اتفاقی که با وزیر بهداشت در فرودگاه ترکیه داشتم خبرهای خوبی از سوی وی مبنی بر کاهش هزینه‌های دندانپزشکی شنیدم و به نظر می رسد وزارت بهداشت و درمان برای تعیین تکلیف این بخش از درمان برنامه های خوبی داشته باشد که این مسئله می‌تواند برای مردم بسیار سودمند باشد.

پورابراهیمی با بیان اینکه هزینه‌های بالای دندانپزشکی مردم را سردرگم کرده است، افزود: اینکه دندانپزشکی نیز همچون سایر رشته‌های پزشکی زیر چتر بیمه‌ها قرار گیرد، از خواسته‌های مردم است.

وی خواستار رقابتی شدن سطح خدمات در مراکز درمانی و کلینیک‌ها شد و اظهار کرد: از بودجه عمومی امسال 11 هزار میلیارد تومان به امر یارانه در حوزه دندانپزشکی اختصاص یافته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت نهادهای بیمه‌ای کشور، گفت: در حال حاضر بیمه‌ها وضعیت مناسبی ندارند و مجلس به جد پیگیر آن است.

رییس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با تاکید بر اینکه طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است، افزود: در حال حاضر احکام 15 عضو هیئت تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور از سوی رئیس مجلس صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مسئله از سوی مجلس به شکل جدی پیگیری می‌شود تصریح کرد: نتیجه تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور پس از شش ماه کار مطالعاتی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و موارد احتمالی هرگونه تخلف به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواهان شکل گیری بیمه‌های خصوصی اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: باید مانند بیمه‌های مرتبط با حوادث، بیمه‌های درمانی نیز توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

در این دیار از خدمات جمعی از دندانپزشکان و مدیران بیمه استان کرمان تجلیل شد.


  اخباراجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------