عامل مسمومیت در سیستان و بلوچستان دستگیر شد



اخبار,اخباراجتماعی,مسمومیت دانش‌آموزان

 

  اخباراجتماعی  - تعطیلی 109 مدرسه از ترس خطر مسمومیت دانش‌آموزان

عامل این مسمومیت دستگیر شد

گاز سمی متصاعد از سموم گیاهی ریخته شده در فاضلاب خیابان رسالت شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 235 نفر از اهالی محل بویژه دانش‌آموزان یک دبیرستان دخترانه را روانه بیمارستان کرد. این مسمومیت گسترده 109 مدرسه در شمال شهر زاهدان را به تعطیلی کشاند.

رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از صبح روز حادثه بیش از 130 نفر از مسموم‌شدگان با سرگیجه و حالت تهوع به بیمارستان‌های علی بن ابیطالب(ع) و بوعلی زاهدان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفته‌اند. فرماندار زاهدان درباره علت وقوع این حادثه گفت: شب شنبه کارگر یک شرکت خصوصی به علت نا‌آگاهی، مقادیری سموم گیاهی تاریخ مصرف گذشته را در کانال فاضلاب - رودخانه - خیابان شهید رجایی،  رسالت و مسجد ابوذر ریخته که گاز سمی منتشر شده از این مواد باعث آزار ساکنان این محله شده است.

 

وی اضافه کرد: با اطلاع از این موضوع بلافاصله در محل حضور یافته و اقدامات اولیه بهداشتی و زیست محیطی به عمل آمد و دیروز نیز شماری از ساکنان محله که دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند. مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: 109مدرسه ابتدایی و متوسطه اول و دوم نواحی یک و دو واقع در شمال شهر زاهدان به علت جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش‌آموزان بر اثر نشت گاز سموم گیاهی تعطیل شد.

 

علی مرادی افزود: متأسفانه با  انتشار گاز سمی ناشی از ریخته شدن سموم گیاهی تاریخ مصرف گذشته در کانال فاضلاب ناحیه شمالی شهر 60 دانش‌آموز و سه نفر از فرهنگیان بر اثر استنشاق این گاز از روز گذشته مسموم و روانه بیمارستان‌ها شدند.وی بیان کرد: بسیاری از این دانش‌آموزان پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند.

 

وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش‌آموزان در شیفت صبح و بعد از ظهر 67 مدرسه ابتدایی، 19 مدرسه متوسطه اول و 23 مدرسه متوسطه دوم در محدوده خیابان‌های شهید طباطبایی، شهید رجایی، رسالت، ولی عصر و پشت شرکت نفت شهر زاهدان تعطیل شدند.

 

یکی از ساکنان محله به ایرنا گفت: بوی نا مطبوع گاز حدود نیمه‌های شب شنبه بسیاری از اهالی را مضطرب و نگران کرده بود که در تماس با نهادهای مختلف خواستار پیگیری آن شدیم.وی که خود را حسین محمودی معرفی کرد، افزود: در همان شب فرماندار و نیروهای آتش‌نشانی در محل حضور یافتند و خودروهای آتش‌نشانی با ریختن آب در فاضلاب قصد شست‌و‌شوی کانال را داشتند اما گفته می‌شود همین مسأله موجب انتشار گاز سمی شده است.

 

یکی دیگر از اهالی گفت: بر اساس شنیده‌ها سموم گیاهی ریخته شده در کانال فاضلاب چنانچه با آب مخلوط شود نوعی گاز سمی تولید می‌کند که مشکلات زیادی را برای تنفس‌کنندگان آن به وجود می‌آورد. وی که از معرفی خود خودداری کرد افزود: به نظر من مسئولانی که در مرحله نخست انتشار بوی بد بدون مطالعه و بررسی دقیق، خودسرانه اقدام به ریختن آب در کانال کرده و باعث انتشار بیشتر این گاز در محدوده مسکونی شدند باید پاسخگو باشند.  بنا بر این گزارش عامل  این مسمومیت دستگیر شده است.


  اخباراجتماعی  - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------