مردم ماهانه چند میلیارد صدقه می‌دهند؟



اخبار,اخباراجتماعی ,صدقات

 

 اخباراجتماعی - جمع‌آوری ماهانه 21میلیارد تومان صدقه

روز گذشته، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش صدقات در کشور خبر داد و گفت: ‌هم‌اکنون ماهانه بیش از 21 میلیارد تومان صدقه در کشور جمع‌آوری می‌شود.

 سعید ستاری با اشاره به مبلغ جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌های امسال اظهار کرد: هم‌اکنون میزان مبلغ جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها به 36 میلیارد تومان رسیده است. او تصریح کرد: البته این مبلغ در هفته‌های آینده افزایش پیدا می‌کند چرا که آمار قطعی مبالغ جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها هنوز اعلام نشده است.

 

ستاری با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود این رقم به 60 میلیارد تومان رسیده است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به‌طوری که در سال گذشته میزان صدقات در هر ماه 15 میلیارد تومان بود که این رقم هم‌اکنون به بیش از 21 میلیارد تومان رسیده است. فارس نوشت؛ او در پایان گفت: کلانشهرهایی مثل تهران، اصفهان، شیراز و تبریز از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین صدقات را دارند.
 
 جمع‌آوری 200 میلیارد تومان صدقه در سال گذشته
درحالی بر اساس تازه‌ترین اظهارنظرها ماهانه 21 میلیارد تومان صدقه در کشور پرداخت می‌شود که چندی پیش معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جمع‌آوری 200 میلیارد تومان کمک مردمی از طریق صندوق‌های صدقات کمیته امداد در سطح کشور خبر داده بود.

 

سعید ستاری گفته بود: این میزان کمک‌های مردمی از طریق حدود 5/7 میلیون مشترک صندوق‌های صدقات کوچک و بیش از280 هزار صندوق‌های بزرگ و متوسط در سطح معابر و شهرهای مختلف کشور جمع‌آوری شده است.

 

او بیان کرده بود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 250 میلیارد تومان مشارکت مردمی در کشور جذب شود. ستاری افزوده بود: تاکنون حدود 30درصد از میزان مشارکت پیش‌بینی شده تحقق یافته است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور تعداد مددجویان زیر پوشش این نهاد را بیش از چهار میلیون و 300 هزار نفر در قالب یک میلیون و 700 هزار خانوار عنوان کرده و افزوده بود: بیش از یک میلیون نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند. ستاری توانمندسازی را رویکرد مهم این نهاد دانسته و گفته بود: بر اساس قانون سالانه 10 درصد از خانواده‌های مددجو باید از چرخه حمایت خارج شوند که تاکنون این مهم محقق شده است.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور به بحث تأمین مسکن، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین ارتقای وضعیت فرهنگی و مشکلات معیشتی و ازدواج فرزندان مددجویان اشاره کرده و بیان کرده بود: تلاش ما این است که با یک برنامه ریزی مدون و با نیازسنجی در سطح استان قدم موثری در رفع این محرومیت‌ها برداریم. او اظهار امیدواری کرده بود: نیمی از منابع مورد نیاز برای رفع مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت خیرین، دستگاه‌های اجرایی استان و 50 درصد دیگر نیز با استفاده از ظرفیت خیرین خارج از استان به ویژه استان فارس و تهران در کنار امدادگران استان جهت توانمندسازی نیازمندان فراهم شود.
 
 جمع آوری 400 میلیارد تومان صدقه در سال 90
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد  درحالی از افزایش میزان صدقات سال جاری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد که بر اساس آمار، در سال 90، از تعداد هشت میلیون و 500 هزار صندوق صدقه موجود در کشور، 400 میلیارد تومان صدقه از 31 استان کشور جمع‌آوری شده بود. از آنجا که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری چیزی بیش از 250 میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شود و از آنجا که بیش از چهارمیلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند می‌توان این‌گونه برآورد کرد درصورتی که همه آنها مستمری‌بگیر باشند سالانه به هر نفر چیزی در حدود 60 هزار تومان تعلق می‌گیرد این درحالی است که درحال حاضر، کمیته امداد به هر نفر 35 هزار تومان مستمری ماهانه می‌دهد.
 
 هزینه‌های فقرزدایی افزایش یافته است
همزمان با این اظهارنظر، مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه با توجه به تورم در سال‌های اخیر هزینه‌های فقرزدایی افزایش یافته است، گفت: در کنار این امر آموزش و مشاوره جزو الزامات ارائه این خدمت است تا بتوانیم بر میزان پایداری این ازدواج‌ها اثر بگذاریم.

 

رضا نوروزی‌جعفری با بیان اینکه هدف اصلی ما در امر ازدواج تسهیل و ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان در میان جوانان تحت پوشش در شرف ازدواج است، اظهارکرد: تقویت و تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی، اجتماعی، اخلاقی چون اعتیاد، بزه، طلاق و غیره، ایجاد بستر مناسب توانمندی و خوداتکایی در سایه آرامش و آسایشی که کانون خانواده ایجاد می‌کند از جمله دیگر اهداف این نهاد هستند.

 

او با بیان اینکه با توجه به تورم در سال‌های اخیر هزینه‌های فقرزدایی بالا رفته و کمک دولت‌ها به کمیته امداد جای قدردانی دارد گفت: اما شرایط موجود می‌طلبد که کمک‌های مردمی افزایش یابد. کمیته امداد سعی می‌کند اثربخشی خدمات خود را افزایش دهد. به عنوان مثال کمک جهیزیه بلاعوض حداقلی با مبالغی حدود دومیلیون تومان آنچنان ثمربخش نیست و سعی می‌کنیم با پرداخت وام‌هایی بر میزان این اثربخشی بیفزاییم.

 

نوروزجعفری با اشاره به اینکه تعامل با برخی موسسات ارائه‌دهنده خدمات جهیزیه وجود دارد ابراز کرد:‌ سعی می‌کنیم همکاری نهادها را در این زمینه جلب کنیم. مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره ازدواج زنان سرپرست خانوار عنوان کرد:‌ نزدیک به یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که 17 درصد آنها در سنین زیر 40 سالگی قرار دارند. ایسنا نوشت؛ او افزود: برنامه اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای این گروه از زنان به‌ویژه اگر سنشان پایین‌تر باشد و فرزندی نداشته باشند، این است که با برنامه‌های مختلف مشاوره‌ای و بسته‌های تشویقی آنها را به چرخه طبیعی زندگی بازگرداند.


اخبار اجتماعی  - شرق  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------