پاسخ وزیر به منتقدان طرح تحول سلامت



اخبار,اخبار اجتماعی,وزیر بهداشت


 اخباراجتماعی  - پاسخ وزیر به منتقدان طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت در پاسخ به اظهارات منتقدین اجرای طرح تحول سلامت که معتقدند این طرح در سالهای بعد دچار مشکلات اعتباری خواهد شد، گفت: من موافق این حرف نیستم.

دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: به خاطر اینکه با منابع سر و کار داشتیم و متوجه هستیم که نباید در جامعه توقعی ایجاد کنیم که خدای نکرده تردیدی در مورد استمرار طرح تحول سلامت وجود داشته باشد.

وی افزود: از روز اولی که طرح تحول سلامت را شروع کردیم، این گروه حاشیه به آن زدند و دائم دچار تردید آفرینی در حوزه سلامت بودند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این نکته که تاکنون هر کاری در طرح تحول سلامت اجرا شده منابع آن پیش بینی گردیده است، تصریح کرد: تصور ما این است که رفتار مجلس با توجه به رضایتمندی که مردم از حرکت دولت (طرح تحول نظام سلامت) دارند و قاطبعه نمایندگان که در دو نوبت از اجرای این طرح ابراز رضایت کردند، بنابراین، تصمیم نمایندگان در تدوین مقررات دائمی مالی و همین طور قانون بودجه سال 94، انشالله موید این عرض بنده خواهد که برای سال آینده که هیچ، بلکه برای یکی دو دهه آینده ما نبایستی برای خدماتی که شروع کرده ایم، داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: البته من امیدوارم که سهم بیمه ها از اعتبارات عمومی افزایش پیدا کند و در عین حال، مردم هم بپذیرند که حق بیمه بیشتری برای دریافت خدمات بهتر پرداخت کنند. چون بیمه، محدودیت هایی دارد و منابع عمومی دولت هم محدود است. بنابراین، یک بخشی از هزینه ها را خود مردم بایستی با افزایش حق بیمه پرداخت کنند.

وزیر بهداشت افزود: طبیعی است که علاوه بر بسته پایه خدمات سلامت که دولت موظف به حمایت است، اگر بناست خدمات ویژه ای داده شود، مردم بایستی حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.


 اخباراجتماعی  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------