چای سنواتی تاریخ مصرف گذشته روانه بازار شده



اخبار,اخباراجتماعی,چای سنواتی


 اخباراجتماعی  - چای سنواتی تاریخ مصرف گذشته روانه بازار شده

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: دستگاه های نظارتی به وظیفه خود برای جلوگیری از ورود چای سنواتی به بازار عمل نکرده اند و مافیای بزرگی در صنعت چای دخالت دارند که متاسفانه تا حدودی هم توانستند بر سیاستهای این صنعت اثر بگذارند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص اینکه "مافیایی که می خواهد ریشه به تیشه چای ایرانی بزند، چای کپک‌زده سنواتی را به اسم چای ایرانی می فروشد"، گفت: حدود 50 هزار تن چای سنواتی در کشور وجود داشت  که از سالهای گذشته در انبارها مانده بود که به جهت از دست دادن کیفیت و یا تاریخ مصرف، مصوب شد این چایها به کمپوست تبدیل  و یا به خارج از کشور ارسال شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل عدم دقت و نظارت دستگاه های مسئول این چایهای سنواتی که به قیمت بسیار ارزان فروخته شده بودند، به کمپوست تبدیل نشد و علی رغم تاکید بر ممانعت از ورود چایهای سنواتی به بازار این چایهای بی کیفیت به بازار عرشه شد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس تصریح کرد: ورود چایهای سنواتی  به بازار که فاقد کیفیت که قابل شرب نبوده و باید به کمپوست تبدیل می شد دو نکته را آشکار کرد؛اول اینکه نشان می دهد دستگاه های نظارتی به وظیفه خود برای جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت به بازار عمل نکرده اند و دوم اینکه مافیای بزرگی در سیستم واردات،صادرات،  خرید، فروش و توزیع چای دخالت دارند و متاسفانه تا حدودی هم توانستند بر سیاستهای حوزه صنعت چای اثر بگذارند.

قربانی گفت: اگر  دستگاه های نظارتی به وظیفه خود عمل می کردند و با افراد توزیع کننده چای بدون کیفیت به بازار به شدت برخورد می شد امروز گزارشهایی در خصوص مطلوب نبودن  چای ایرانی  شنیده نمی شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:  این مشکلات بوجود آمده با تلاش برای بهبود وضعیت چای و  حمایت از تولید و کشاورزان حل شدنی استکه خوشبختانه امسال دولت و مجلس با اختصاص 160 میلیارد تومان به صنعت چای در این راستا قدمهای موثری برداشتند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید معضل قاچاق چای با نظارت دقیق دستگاه های مسئول کنترل شود، گفت: باید  به اندازه نیاز کشور و البته چای با کیفیت وارد کنیم و اجازه ندهیم ذائقه مردم نسبت به چای ایرانی تغییر کند در غیراینصورت در آینده ای نه چندان دور صنعت چای کشور دچار شکست شده و معضل بزرگی دیگر گریبان گیلان را خواهد گرفت.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان چای کشور به بیان فواید چای ایرانی پرداخت و در واکنش به انتقادها از مضرات مصرف چای،  گفت:مافیایی که می خواهد ریشه به تیشه چای ایرانی بزند، چای کپک‌زده سنواتی را به اسم چای ایرانی می فروشد.


  اخباراجتماعی -  خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------