علت گران شدن یک داروی بیماران ژنتیکی



اخبار,اخباراجتماعی,داروی بیماران ژنتیکی


اخباراجتماعی  - علت گران شدن یک داروی بیماران ژنتیکی

رییس سازمان غذا و دارو در مورد تغییر قیمت داروی" نوردیلت" که برای بیماران ژنتیکی استفاده می‌شود، گفت: این دارو گران نشده بلکه پوشش بیمه‌ای آن کاهش یافته است.

دکتر رسول دیناروند دربذرت تغییر قیمت این دارو افزود: داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند اگر حمایت و پوشش‌های بیمه‌ای افزایش یا کاهش یابد این امر برای مردم در قالب کاهش یا افزایش قیمت خواهد بود؛ به این معنا که اگر پوشش یک دارویی توسط بیمه کم شود با افزایش قیمت مواجه می‌شود.

وی گفت: در مورد داروی " نوردیلت " نیز چنین موضوعی پیش آمده و پوشش بیمه‌ای آن کاسته شده ولی خود دارو گران نشده است.

دیناروند خاطر نشان کرد: هورمون رشد به اشکال مختلف و با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. یعنی هورمون رشد تولید داخل قلمی شکل و وارداتی به شکل ویال است که نوردیلت نوع قلم آن گران‌تراست که البته نوع قلم با قیمت ارزان هم وجود دارد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: سازمان‌های بیمه‌گر داروهای گران را مبنای پوشش خود قرار نمی‌دهند، بلکه اگر نوع ارزان دارویی وجود داشته باشد سازمان‌های بیمه‌گر حمایت و پوشش خود را با قیمت داروی ارزان تنظیم می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بخاطر اینکه نوع ارزان "نوردیلت" در بازار وجود دارد پوشش بیمه‌ای این دارو برای بیماران کمتر شده اما در جامعه افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

این درحالیست که این دارو اصلا گران نشده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، دیناروند در ادامه افزود: اکنون حمایت از هورمون رشد برای بیمارانی که نوع ارزان آن را مصرف می‌کنند به 90 درصد رسیده است یعنی فقط 10 درصد قیمت آن را پرداخت می‌کنند. البته به شدت بیماری هم بستگی دارد که چه نوع دارویی مصرف شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای بیمارانی که مشکل اساسی داشته باشند معمولا ساز و کار کمک‌های مدد کاری در معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها وجود دارد.

دیناروند گفت: این دارو بیشتر برای کودکانی که رشد آن‌ها ضعیف است، استفاده می‌شود. اما موارد سوء مصرف آن نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دوپینگ و تقویت قوای جنسی اشاره کرد.


 اخباراجتماعی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------