عدم توازن در برخي موارد بر حوزه زن‌ها هست



اخبار,اخباراجتماعی,مولاوردي


 اخباراجتماعی  - عدم توازن در برخي موارد بر حوزه زن‌ها هست

زنان براي ايفاي نقش موثر در تحقق اعتدال بايد به نقطه تعادل در مناسبات خانوادگي و عملکرد اجتماعي خود دست يابند و چالش اساسي دولت در اين خصوص، ايجاد توازن بين کار و زندگي زنان است.

شهيندخت مولاوردي روز چهارشنبه در همايش ملي اعتدال تاکيد کرد: زنان براي ايفاي نقش موثر در تحقق اعتدال بايد به نقطه تعادل در مناسبات خانوادگي و عملکرد اجتماعي خود دست يابند و چالش اساسي دولت در اين خصوص، ايجاد توازن بين کار و زندگي زنان است.

به گزارش ايرنا، مولاوردي خاطرنشان کرد: آنجا که زنان مي‌خواهند در تحقق اعتدال در جامعه ايران نقش موثر ايفا کنند گرفتار عدم تعادل و توازن بين فضاي کار و زندگي خود هستند. وي اضافه کرد: زنان امروز با افزايش ميزان تحصيل و حضور در عرصه هاي اجتماعي، در صدد تثبيت و ارتقاي موقعيت خود در جامعه و خانواده هستند اما براي ايفاي نقش موثر در تحقق تعادل، بايد به نقطه تعادل در مناسبات خانوادگي و عملکرد اجتماعي خود دست يابند تا بر سر دو راه زندگي کار و زندگي قرار نگيرند.

مولاوردي تصريح کرد: بطور مثال در ميزان دسترسي زنان و مردان به فرصت ها و منابع ارزشمند جامعه نوعي عدم توازن وجود دارد؛ زنان به فرصت هاي اجتماعي و فرهنگي دسترسي بيشتري دارند درحالي که مردان به مقدار زيادي به منابع اقتصادي و سياسي دسترسي دارند.

مولاوردي به چهار سطح نقش زنان در تحقق اعتدال اشاره کرد و گفت: زنان در چهار سطح ميان فردي، ميان گروهي، ملي و بين‌المللي مي‌توانند در اعتدال نقش داشته باشند. معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان در سطح ملي به دليل داشتن ويژگي هاي سازگاري و همزيستي مسالمت آميز مي‌توانند از بروز راديکاليسم جناحي و قومي جلوگيري کرده و در تحقق وحدت ملي نقش موثر ايفا کنند.

 

 اخبار اجتماعی  - ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------