واكنش وزیربهداشت به فیلم بيمارستان



اخبار,اخباراجتماعی,وزیربهداشت

 

 اخبار  اجتماعی  - واكنش وزیربهداشت به فیلم بيمارستان

 وزیر بهداشت ضمن اعلام دستور رسیدگی به مبحث مربوط به انتشار فیلمي از مرتضي پاشایی در اتاق آي سي يو بیمارستان بهمن گفت: کسی نباید از اتاق عمل و حریم خصوصی بیماران در بیمارستان فیلمبرداری کند. در صورتی که شاکی خصوصی برای این موضوع وجود داشته باشد، قطعا مبحث مربوطه رسیدگی شده و مجازات سختی هم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه گردهمایی معاونان غذا و داروهای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حفظ حریم شخصی بیماران در بیمارستان‌ها، افزود: درباره اتفاق مربوط به هنرمند عزیز کشورمان مرتضی پاشایی دستور رسیدگی داده‌اند تا مشخص شود در آن ساعات و در سالن مربوطه چه کسانی حضور داشته‌اند و امکان فیلمبرداری از سوی چه افرادی وجود داشته است. در صورتی که این موضوع مشخص شود، طبق قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: اما مسلم آن است که ورود به حریم خصوصی اشخاص ممنوع است. ممکن است قانون نقض‌هایی داشته باشد که باید بررسی و برطرف شود، اما در عین حال اگر شاکی خصوصی در این چنین زمینه‌هایی وجود داشته باشد، باید به وزارت بهداشت معرفی شود تا اقدامات لازم صورت گیرد. از طرف دیگر چنین موضوع‌هایی بخشی از عوارض زندگی مدرن است و به دلیل بی‌اخلاقی و عدم رعایت حقوق انسانی و شهروندی، برخی رفتارهای ناشایست در همه جای دنیا انجام می‌شود.

 

انتظار آن است که مردم عزیز کشورمان از این فعل حرام و ناشایست پرهیز کنند. وزیر بهداشت تاکید کرد: البته فیلمبرداری از فیلد عمل با اهداف آموزشی اقدامی است که در تمام دنیا انجام می‌شود؛ به طوری که روی میکروسکوپ‌ها دوربین نصب شده و عمل جراحی مربوطه با هدف آموزش ضبط می‌شود.

 

 اخباراجتماعی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------