حذف دفترچه بیمه درمانی کلید خورد



اخبار,اخباراجتماعی,دفترچه درمانی


 اخباراجتماعی  - حذف دفترچه بیمه درمانی کلید خورد

کارهای اجرایی حذف دفترچه بیمه درمانی از فرایند مراجعه بیمار به پزشک، داروخانه و بیمارستان در چهار استان آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال در کشور نهایی شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: کارهای اجرایی حذف دفترچه بیمه درمانی از فرایند مراجعه بیمار به پزشک، داروخانه و بیمارستان در چهار استان آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال در کشور نهایی شود.

به گزارش مهر، علی ربیعی به استان های اصفهان، فارس، بخشهایی از تهران و مازندران اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح انواع نشانه هایی که در نزد بیماران مانند کارت، دفترچه ، کد ملی یا حتی اثر انگشت است، می تواند جایگزین دفترچه شود.

وی گفت: این اتفاق مهم به کنترل هزینه ها، کاهش مراجعه مکرر بیماران به پزشکان مختلف و کاغذ بازی کمک خواهد کرد و نظام کنترل را نیز ساده می کند.

ربیعی افزود: همه کسانی که در حوزه سلامت نقش دارند از جمله پزشکان ، بیمارستانها و داروخانه ها در این طرح مشارکت می کنند.

وی، حذف تدریجی دفترچه های بیمه را یکی از برنامه های مغفول مانده سال های گذشته در حوزه سلامت دانست و گفت: با تشکیل کمیته مشترکی از بیمه سلامت و تامین اجتماعی این اقدام اجرایی شده که تکلیف برنامه پنجم توسعه است و به الکترونیکی کردن فعالیت های بیمه های منجر خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین یکی از اقدامات مهم دولت و این وزارتخانه را ارزشمند کردن دفترچه های بیمه بیان کرد و افزود: در طرح سلامت کاری که دو سازمان بزرگ بیمه گر و سازمان های دیگر انجام دادند، بالا بردن ارزش دفترچه های تامین اجتماعی و سلامت به لحاظ کیفیت خدمات هدف گذاری شده  که عملیاتی شده است.


 اخباراجتماعی  - مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------