صدور كيفرخواست ساير متهمان پرونده ترور دادستان زابل



اخبار,اخباراجتماعی ,پرونده متهمان پرونده ترور دادستان زابل

 

  اخبار اجتماعی  - رييس كل دادگستري سيستان و بلوچستان خبر داد
صدور كيفرخواست ساير متهمان پرونده ترور دادستان زابل

 كيفرخواست ٩ متهم ديگر پرونده ترور دادستان زابل كه ١٥ آبان ٩٢ از سوي گروهي اشرار مسلح به شهادت رسيد صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي، رييس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر در خصوص آخرين وضعيت پرونده ساير متهمان ترور دادستان زابل گفت: به ‌تازگي كيفرخواست ٩ متهم ديگر اين پرونده صادر و براي رسيدگي به دادگاه ارجاع شده است و اكنون پرونده در نوبت رسيدگي دادگاه قرار دارد و هنوز تعيين وقت نشده است. صبح ١٥ آبان ماه سال گذشته روز تلخي براي دستگاه قضايي كشور بود.

 

در اين روز دادستان زابل در حالي كه با اتومبيل به سمت محل كار خود در حركت بود هدف حمله گروهي از اشرار مسلح قرار گرفت كه در جريان آن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد و به همراه راننده خود به شهادت رسيد. پس از وقوع اين حادثه تلاش‌هاي پليس براي دستگيري عاملان ترور به سرعت آغاز شد تا در تاريخ ٢٧ آبان‌ماه روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دستگيري اعضاي تيم ترور دادستان زابل خبر داد و اعلام كرد كه اين افراد به دنبال عمليات پيچيده اطلاعاتي دستگير شده‌اند.

 

در اين عمليات سه نفر از عوامل اصلي ترور دادستان زابل و راننده‌اش دستگير و پس از برگزاري دادگاه و طي مراحل قضايي به اعدام در ملاء عام محكوم شدند. در جريان رسيدگي به پرونده مشخص شده بود اين افراد در ارتباط با مسائل قاچاق مواد مخدر اقدام به ترور دادستان زابل كرده‌اند و ارتباط آنها با گروهك‌هاي معاند نظام تكذيب شد.

 

سرانجام حكم اعدام عاملان ترور دادستان زابل صبح ٦ ارديبهشت ٩٣ در محل ارتكاب به جنايت و در ملاء عام اجرا شد. اين در حالي است كه پس از اعدام سه تن از عوامل اصلي ترور دادستان زابل، رسيدگي به پرونده ٩ نفر از ساير عوامل اين ترور ادامه داشت كه اكنون حجت‌الاسلام والمسلمين حميدي از صدور كيفرخواست پرونده آنها خبر داده است. به گفته اين مقام قضايي، پرونده اين افراد به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسيدگي قرار دارد.

 

 اخبار اجتماعی  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------