قانون عجیب ونیز برای گردشگران



اخبار,اخباراجتماعی,گردشگران


 اخباراجتماعی -  قانون عجیب ونیز برای گردشگران

وضع یک قانون عجیب در ونیز برای گردشگران آنها را به شگفتی واداشته است.

 به گزارش  فارس، در شرایطی که سالانه 27 میلیون گردشگر از شهر ونیز در ایتالیا دیدن می کنند،  وضع یک قانون عجیب تعجب گردشگران این شهر را در پی داشته است.

در قالب این قانون جدید که اجرای آن به تازگی آغاز شده، هر کسی که با کشیدن چمدان‌هایی که چرخ‌‌های پلاستیکی همراه دارند روی  خیابانهای سنگفرش ونیز صدای ناخوشایند، ایجاد کند به جرم ایجاد آلودگی صوتی تا 500 یورو جریمه خواهد شد، این در حالی است که  روزانه 60 هزار گردشگر از ونیز در کشور ایتالیا دیدن می‌کنند که بیشتر آنها چمدان‌هایی با چرخ‌‌های پلاستیکی به همراه دارند.

مقامات شهر ونیز در شرایطی اقدام به اخذ جریمه سنگین 500 یورو دلاری از گردشگران می کنند که از سالها قبل نیز اخذ گونه جدیدی  از مالیات از گردشگران ونیز آغاز شده که در قالب آن از هر گردشگر بالای ‌10 سال که قصد اقامت طولانی مدت را در این شهر  تاریخی را دارد، مبلغ ‌25 یورو اخذ خواهد شد که این مبلغ جدا از یک یورو ورودیه شهر است که تمامی این مبالغ صرف حفظ و  نگهداری آثار تاریخی ونیز می شود.

ونیز که یکی از سه مقصد برتر  گردشگری ایتالیا به شمار می رود و گردشگران به آن لقب «موزه‌ای در فضای باز» را داده‌ اند، یکی از زیباترین شهرهای جهان بوده و سالها قبل به دلیل شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی، هنری و معماری در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.


 اخباراجتماعی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------