آخرین آمار بی سوادی در کشور



اخبار,اخباراجتماعی,نهضت سواد آموزی

 

 اخباراجتماعی  - آخرین آمار بی سوادی در کشور/ شهرهای مرزی زیر پوشش برنامه سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار بی سواد در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد ۸ هزار بیسواد در خراسان جنوبی هستند.

علی باقرزاده شامگاه پنج شنبه در دیدار با قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اولویت این سازمان آموزش افراد زیر 49 سال است.

او گفت: خراسان جنوبی استان پایلوت در زمینه انسداد مبادی بی سوادی است و هم اکنون 2 هزار و 176 بی سواد بین سن 6 تا 12 سال در استان شناسایی شده اند که بیشتر در شهرستان های مرزی سکونت دارند.

باقرزاده با بیان اینکه هم اکنون 9 میلیون و 719 هزار بی سواد در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد 8 هزار بیسواد در خراسان جنوبی هستند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: تا پایان سال تلاش می شود 771 نفراز بی سوادان استان آموزش ببینند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه وامام جمعه بیرجند در این دیدار گفت: امروز گسترش آموزش وپرورش و کاهش نرخ بی سوادی یکی از شاخص های پیشرفت هر جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاکید بر تخصصی کردن آموزشهای سوادآموزی به جامعه هدف گفت: در گذشته برای اقشار بی سواد فقط یک نوع کتاب چاپ می شد اما در طرح جدید برای هر قشر بی سواد کتاب مخصوص تدریس می شود.

او با اشاره به اینکه بی سوادی و کم سوادی ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گفت: امروز گسترش آموزش وپرورش و کاهش نرخ بی سوادی یکی از شاخص های پیشرفت هرجامعه محسوب می شود.


 اخباراجتماعی  - تسنیم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------