شورای نگهبان اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را تأیید کرد



اخبار,اخباراجتماعی,شورای نگهبان

 

 اخباراجتماعی  -  شورای نگهبان ادامه بیمه کارگران ساختمانی را تایید کرد

«شورای نگهبان اعلام کرده است که طرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نیست.»

شورای نگهبان طرح جدید مجلس مبنی بر تغییر ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را تایید کرد. این طرح برخلاف طرح‌های پیشین نمایندگان به ادامه پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، شورای نگهبان اعلام کرده است که طرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نیست.

طرح جدید مجلس سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند.

بر اساس این طرح، در صورت تامین نشدن منابع لازم برای پوشش بیمه‌ای همه کارگران ساختمانی، افزایش سقف مجموع عوارض صدور پروانه تا ۲۰ درصد با تصویب هیات وزیران بلامانع است.

«اکبر شوکت»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور پیش‌تر به ایلنا گفته بود در صورت تصویب این طرح می‌توان امیدوار بود که هر سال ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه شوند.

مجلس از تابستان امسال در تلاش‌ است با تغییر ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی شرایط جدیدی را برای بیمه آن‌ها تعیین کند اما طرح‌‌های نمایندگان دوبار با مخالفت شورای نگهبان رو‌به‌رو شده است. طرح‌های قبلی نمایندگان در صورتی که به تایید شورای نگهبان می‌رسید بیمه کارگران ساختمانی را متوقف می‌کرد.

جدیدترین طرح مجلس برای تغییر ماده ۵ این قانون که مورد تایید شورای نگهبان واقع شده است سومین طرح نمایندگان به شمار می‌رود.

گفتنی است سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال و در پی تلاش مجلس برای تغییر ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی حتی یک کارگر ساختمانی را هم بیمه نکرده است.


 اخبار اجتماعی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------