سفره‌مان را اندازه جیبمان باز کنیم/از بذل و بخشش‌های تبلیغاتی بکاهیم



اخبار,اخباراجتماعی ,مسعود پزشکیان

 

  اخبار اجتماعی  - مسعود پزشکیان :
سفره‌مان را اندازه جیبمان باز کنیم/از بذل و بخشش‌های تبلیغاتی بکاهیم

روندی که اکنون در وزارت بهداشت دنبال می‌شود، نتیجه‌ای ندارد جز آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پولدار و پولدار‌تر شده و در مقابل مناطق محروم و مراکز درمانی که شرایط مالی و امکاناتی مناسبی ندارند٬ ضعیف‌تر خواهند شد.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در مورد مراکز درمانی و پوشش مناطق محروم و حاشیه‌نشین، گفت: قانون دائمی که ما در بودجه بهداشت و درمان دیده‌ایم٬ اگر درست اجرایی شود، منابع کافی برای مدیریت بهداشت و درمان وجود دارد. مشروط بر اینکه سفرهٔ خود را به اندازه جیبمان باز کنیم و از بذل و بخشش‌های تبلیغاتی بکاهیم.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما و آقای مرندی از منتقدان جدی وزیر بهداشت دولت یازدهم هستید، گفت: بنده دلخوری از هیچ کسی ندارم و چنانچه که همیشه اعلام داشتم، تاکید دارم قانون اجرا شود. بحث بنده بحث شخصی نیست بلکه اجرای امور بر اساس قانون است.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه نقشه راه وزارتخانه بهداشت در برنامه چشم‌انداز و قانون مشخص است، تاکید کرد: در این نقشه راه سطح‌بندی، پیشگیری، مناطق محروم و خیلی دیگر از مسائل وجود دارد. با این وجود روندی که اکنون در وزارت بهداشت دنبال می‌شود، نتیجه‌ای ندارد جز آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پولدار، پولدار‌تر شده و در مقابل مناطق محروم و مراکز درمانی که شرایط مالی و امکاناتی مناسبی ندارند ضعیف‌تر خواهند شد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه بخشی از بودجه وزارت بهداشت برای حمایت از مناطق محروم و حاشیه نشین در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: با مجموعه اقداماتی که وزارت بهداشت اتخاذ کرده است، بیمارستان‌های مجهز شرایط بهتری در جذب بیمار و کسب درآمد داشته و در مقابل بیمارستان‌های غیر مجهز تغییر در امکانات آن‌ها صورت نگرفته و بالطبع نیز نمی‌توانند منبع درآمدی داشته باشند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان وزارتخانه بهداشت، تاسیس خانه‌های بهداشت را توجیهی برای مشکلات بیمارستان‌های مناطق محروم می‌دانند، اعلام کرد: یک خانه درمانی ۶۰ متری چه دردی را دوا می‌کند که بتوان از آن به عنوان جایگزینی برای بیمارستان‌ها یاد کرد. مضاف براینکه ساختار این مراکز درمانی محدود٬ برای ارائه خدمت به مردم چنگی به دل مردم نمی‌زند.

به گفتهٔ پزشکیان آنچه که در بودجه بهداشت و درمان دیده‌ایم و تبدیل به قانون دائم شده است اگر درست اجرایی شود، منابع کافی برای مدیریت بهداشت و درمان وجود دارد. مشروط بر اینکه سفرهٔ خود را به اندازه جیبمان باز کنیم و از بذل و بخشش‌های تبلیغاتی بکاهیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: نگاه وزارتخانه باید چنین باشد که نحوه ارائه خدمت، کیفیت خدمت‌رسانی، دسترسی مردم به مراکز درمانی و خدمات و از همه مهم‌تر دسترسی به مراکز درمانی در مناطق محروم و حاشیه باید اصلاح شود. این در حالی است که در شرایط کنونی تقویت بیمارستان‌های بزرگ و افزایش حقوق افراد خاص در دستور کار قرار گرفته است.


 اخبار اجتماعی  -  ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------