گزارش روزنامه اسراییلی از برگزاری آزادانه جشن کریسمس در ایران(+عکس)




 اخبار اجتماعی  - گزارش روزنامه اسراییلی از برگزاری آزادانه جشن کریسمس در ایران(+عکس)

مسیحیان ایران طبق روال همه ساله آیین های خود را برگزار می کنند و حتی برخی مسلمانان نیز از فرصت برگزاری جشن کریسمس استفاده می کنند و در این جشن همپای هموطنان ارامنه خود مشارکت می کنند.

روزنامه جروزالم پست اسراییل در گزارشی از برگزاری جشن کریسمس در ایران می نویسد این روزها همزمان با برگزاری آیین کریسمس در بسیاری از کشورهای مسیحی دنیا، این جشن در ایران و شهر تهران نیز برگزار می شود.

به گزارش عصر ایران جروزالم پست می نویسد با وجودی که طبق تقویم مذهبی ارامنه ایران سالروز تولد عیسی مسیح در روز 6 ژانویه جشن گرفته می شود اما همزمان با برگزاری روز کریسمس در 25 دسامبر، برخی فروشگاه ها در تهران از چند روز پیش از این تاریخ به فروش کاج و برخی نمادها و مجسمه های مذهبی و هدایای مخصوص کریسمس به مسیحیان ارمنی و حتی مسلمان ها می پردازند.

جروزالم پست می نویسد در حالی که امسال طبق تقویم روزهای منتهی به کریسمس با ایام اربعین شیعیان و سالروز رحلت پیامبر اسلام متقارن است، اما در کنار برگزاری آیین های این روزهای مذهبی، مسیحیان ایران طبق روال همه ساله آیین های خود را برگزار می کنند و حتی برخی مسلمانان نیز از فرصت برگزاری جشن کریسمس استفاده می کنند و در این جشن همپای هموطنان ارامنه خود مشارکت می کنند.

جروزالم پشت با انتشار تصویری از چند کاج تزیین شده برای فروش در مقابل فروشگاهی در تهران می نویسد سایت های ایرانی با انتشار تصاویر مختلفی از خریدهای شب کریسمس و انتشار تصاویر کاج های تزیین شده به استقبال این جشن رفته اند و اخبار و گزارش های تصویری این رویداد آیینی را منتشر می کنند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جشن کریسمس در ایران


بر اساس این گزارش تغییر محسوس حال و هوای برخی مناطق شهر تهران به مناسبت این فستیوال مذهبی رنگارنگ نه تنها از جنبه اینکه برپایی جشن در کشوری با اکثریت مسلمان جالب توجه می نماید، بلکه از جنبه دیگر نیز به دلیل اینکه کلیسای مسیحیان ارامنه ایران سالروز تولد عیسی مسیح را در روز 6 ژانویه و نه 25 دسامبر گرامی می دارد،قابل توجه است.


اخباراجتماعی  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------